Ce facem dacă avem polițe obligatorii împotriva dezastrelor naturale luate de la Euroins? Explicațiile PAID
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) aduce clarificări cu privire la intrarea în insolvență a Euroins, distribuitor de polițe obligatorii împotriva dezastrelor naturale (PAD).
„Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliță gestionată de PAID,
fiind doar distribuită de alte entități. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data
expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliței. PAID are stabilitate din
punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii și deține de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în cuantum de un miliard de euro”, a explicat Directorul General al PAID, Nicoleta Radu.
În ceea ce privește instrumentarea daunelor, PAID va dispune trimiterea de constatatori spre beneficiari, în situația în care distribuitorul poliței nu va fi în măsură. În acest sens, compania pune la dispoziția publicului numărul scurt 021 9930, apelabil non-stop, din orice rețea.
„Ne vom asigura că nu există sincope în soluționarea daunelor și vom face toate demersurile pentru a prelua, de la Fondul de Garantare a asiguraților, plata directă a dosarelor. Avem toată încrederea că timpii de plată vor rămâne rezonabili și că toate dosarele de daună vor fi achitate”, a concluzionat Nicoleta Radu.
În prezent sunt peste 1,9 milioane de locuințe asigurate prin polița obligatorie împotriva
dezastrelor naturale. Aceasta poate fi contractată direct pe site-ul paidromania.ro, prin
intermediul companiilor partenere sau prin brokerii de asigurări”, se arată într-un comunicat PAID.