Parisul interzice închirierea trotinetelor electrice. 89% dintre locuitori susțin decizia
Parizienii au votat pentru interzicerea scuterelor electrice închiriate pe străzile capitalei franceze, dând o lovitură operatorilor și oferind victorie militanților pentru siguranța rutieră.
Orașul Luminii, cândva un pionier în adoptarea serviciilor de trotinete electrice, urmează să devină singura capitală europeană importantă care scoate în afara legii închirierea lor.
Locuitorii orașului au fost rugați să se pronunțe pentru sau împotriva lor într-o consultare publică organizată de primarul Anne Hidalgo; Aproape 90% din voturi exprimate împotriva, au arătat rezultatele oficiale, citate de The Guardian.
Operatorii spun că sunt identificați pe nedrept ca fiind responsabili pentru natura adesea haotică a circulației pe străzile din Paris, unde primarul Hidalgo a susținut bicicletele și alte forme de transport fără emisii de la venirea la conducere, în 2014.
Administrația ei a primit cu brațele deschise operatorii de trotinete electrice în 2018, dar de atunci a înăsprit progresiv reglementările, creând zone de parcare desemnate, limitând viteza maximă și restrângând numărul de operatori.
Dar astfel de măsuri nu au reușit să-i convingă pe locuitori, care se plâng adesea de conducerea nesăbuită și în stare de ebrietate, precum și de aglomerația de pe trotuare.
Probleme grave generate de trotinete
O serie de accidente mortale a scos în evidență și pericolele vehiculelor care pot fi închiriate în prezent de către copiii de la 12 ani.
„M-am angajat să respect alegerea alegătorilor, pur și simplu”, a declarat Hidalgo reporterilor în timp ce vota duminică.
Este de așteptat să nu reînnoiască contractele de operare pentru cei trei operatori ai orașului – Lime cu sediul în California, Dott cu sediul în Amsterdam și Tier cu sediul în Berlin – începând cu 31 august.
Ea a spus duminică că modelul lor de afaceri a fost „foarte scump – cinci euro pentru 10 minute – nu este foarte durabil și, mai presus de toate, este cauza a numeroase accidente”.
Consultarea nu va afecta trotinetele electrice private, dintre care 700.000 au fost vândute la nivel național anul trecut, potrivit cifrelor Ministerului Transporturilor.
Aproximativ 100.000 de călătorii sunt efectuate în fiecare zi în Franța cu trotinete electrice închiriate în aproximativ 200 de orașe și orașe.
Interdicția reprezintă o lovitură financiară și de reputație semnificativă pentru operatorii multinaționali și ar putea încuraja alte orașe să urmeze exemplul.
Montreal a interzis toate trotinetele electrice pentru închiriere sau uz privat în 2020, în timp ce Copenhaga a interzis versiunile de închiriere în 2020, pentru a le aduce înapoi un an mai târziu, în condiții mai stricte.