Dovada că Hidroelectrica obligă să plătești facturi plătite
Hidroelectrica, perla energiei românești, este acuzată de unii clienți că solicită mai mulți bani decât consumul efectuat.
Tudor Minecan, membru al grupului Client Hidroelectrica, de pe Facebook, acuză compania producătoare de energie electrică, și mai nou de furnizare de curent, că obligă clienții să plătească facturi plătite, iar mai apoi cere și plata unor penalități.
Ca să fie credibil în acuzele sale a postat o evidență a plăților și a consumului de electricitate. El invocă o ciudățenie cu apariția din senin a ui sold client în valoare de aproximativ de 120 de lei la regularizare.
”Vă rog să acordați atenție facturilor emise, cât și a sumelor aflate în balanța de plată. Am plătit orice factură la maxim 1 săptămână după emitere, s-a adunat un sold client în valoare de aproximativ 120 lei la regularizare. Următoarele facturi au venit fără a lua soldul client în considerare, ca și cum soldul client (banii mei în contul firmei) s au evaporat. Am făcut plângere pe mail anul trecut în mai, mi s a răspuns să plătesc diferența între soldul client și valoarea facturilor, până la dispariția sumelor din sold client. Am făcut acest lucru, totul la precizie, iar acum hidroelectrica îmi cere să plătesc din nou facturile plătite din sold client, plus dobânzi pentru „restanțe” inexistente. Am pierdut timp, am realizat tabel centralizator Excel cu consum, sold, plăți, cu facturi atașate și ordine de plată, recomandarea lor din mai, nu a existat nici un răspuns, doar în continuare facturi cu restanțe și dobânzi de penalizare. În virtutea faptului că am pierdut timp, resurse și energie pentru a mă plimba la sediul Hidroelectrica, a scrie mailuri, a realiza centralizatoare, mă voi adresa ANRE după Paști, iar dacă situația nu se rezolvă, voi ataca situația în instanță.
Nu este corect, moral și legal că o firmă care se respectă sa te oblige sa plătești facturi plătite, să îți facă pierduți banii munciți in sistemul lor informatic de toată jena, iar mai apoi să îți ceară să plătești și penalități la greșelile lor”, a spus acesta.
Un alt membru al grupului, Draghici George, le cere clienților să fie vigilenți cu facturile, că pot conține penalități.
”Vă rog să acordați atenție sumelor de penalități înscrise pe facturile emise.
Am primit factura cu penalități pentru neplata, în condițiile în care achitasem factura respectivă în termenul scadent.
Se pare că noul sistem electronic de emitere facturi are probleme cu recunoaștere a sumelor achitate.
Am solicitat refacerea facturii”, a spus acesta.
Hidroelectrica a trimis clienților facturi pentru luna august, 2022.