Baronul PSD de Tulcea Horia Teodorescu vrea ca brațul Sulina să devină un nou canal Bâstroe. EXCLUSIV
O ședință obișnuită de lucru a Consiliului Județean Tulcea pe tema investițiilor necesare pentru dragarea bazinului și barei Sulina condusă de baronul PSD Horia Constantinescu a pus bazele unui aranjament diabolic care va distruge Delta Dunării.
Horia Teodorescu: Decolmatarea barei Sulina pentru mărirea capacității navelor care ajung în această zonă
Președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu, a participat recent, alături de reprezentanți ai Comisiei Dunării dar și de directorul general al Administrației Zonei Libere Sulina Sulina, Dragoș Ioniță, la o ședință de lucru pe tema investițiilor necesare pentru dragarea bazinului și barei Sulina.
„Discutăm despre un proiect deosebit de important în prezentul context geopolitic, care poate aduce reale beneficii pe termen lung întregii țări, nu numai acestei zone. Am speranța că AFDJ va rămâne partenerul nostru în aceste demersuri, pe care le întreprindem în vederea implementării unui proiect esențial pe termen lung. Sunt încrezător că toate instituțiile statului ne vor sprijini în totalitate și îmi exprim speranța că, în urma discuțiilor de astăzi, vom reuși să găsim o finalitate pentru ceea ce ne dorim să facem. Concret, avem două probleme esențiale pe care dorim să le abordăm: decolmatarea barei Sulina pentru mărirea capacității navelor care ajung în această zonă și dragarea, respectiv punerea în valoare a bazinului mare de la Sulina. În acest sens, principalele întrebări sunt: care este sursa de finanțare pentru fiecare obiectiv și în cât timp pot fi accesate sumele necesare?“, a transmis președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu, în deschiderea discuțiilor. În ceea ce privește sursele de finanțare, directorul general al AZL Sulina, Dragoș Ioniță, a vorbit despre trei oportunități: susținere financiară din partea ONG-urilor internaționale (soluția optimă din punct de vedere al timpului necesar pentru implementare), accesarea unor fonduri suplimentare din programele europene (POIM), respectiv sprijin financiar guvernamental, din partea Companiei Naționale de Investiții. La rândul său, Manfred Seitz, director general al Secretariatului Comisiei Dunării, a vorbit despre susținerea europeană pentru dezvoltarea unui proiect, care își propune să optimizeze traficul în această zonă a lumii, dând asigurări că structurile europene vor fi deschide la propunerile venite dinspre partea românească.
Brațul Sulina, noul canal Bâstroe al României
Numai că în spatele acestei ședințe privind dragarea bazinului și barei Sulina conduse de baronul PSD de Tulcea, Horia Teodorescu, se ascunde proiectul unui dezastru ecologic incredibil al Deltei Dunării. Potrivit informațiilor noastre furnizate de către mai multe instituții de forță ale statului român, baronul PSD de Tulcea, Horia Teodorescu, urmărește distrugerea Deltei Dunării și transformarea canalului Sulina într-un nou canal Bâstroe. Practic, baronul PSD de Tulcea, Horia Teodorescu, dorește adâncirea canalului Sulina de la 7,15 m la 12 m, adică cam pe același scenariu de la adâncire a canalului Bâstroe. ”Adâncirea barei Sulina ar fi cam același scenariu ca cel al adâncirii canalului Bâstroe, adică ar conduce la distrugerea Deltei Dunării”, a precizat pentru PUTEREA un fost guvernator al Administrației Biosferei Rezervației Delta Dunării.
Sforarul Transporturilor, Bogdan Mîndrescu pe aceeași lungime de undă cu baronul Horia Teodorescu
Însă, ceea ce se știe mai puțin este faptul că reprezentanții Administrației Fluviale Dunărea de Jos (AFDJ) Galați au transmis baronului Horia Teodorescu că adâncirea barei Sulina nu se poate face și totodată că ar distruge Delta Dunării. Dar, surprinzător, Horia Teodorescu le-a transmis celor de la AFDJ Galați că secretarul de stat din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Bogdan Mîndrescu, este de acord cu adâncirea barei Sulina până la 12 m și, ca atare, vor trebui să-și dea acordul pentru acest proiect.