O tragedie care nu trebuia să se întâmple! ILEGALITĂȚILE de la Trans Bus!
Apar informații noi după tragedia din curtea societății de transport public în comun – Trans Bus. În societatea de transport public s-ar petrece o serie de ilegalități care pun în pericol siguranța anagajților cât și a călătorilor.
Astăzi, în jurul orei 05:00 dimineața, un șofer Trans Bus a murit strivit între două autobuze în timp ce un șofer încerca să completeze cu antigel pentru a putea pleca în cursa de Tisău.
Motivele pentru care tragedia nu trebuia să se petreacă:
- În data de 1 Mai, toți mecanicii au fost lăsați liberi. Pentru a nu plăti ziua dublă, societatea de transport public în comun Trans Bus a preferat să-și țină mecanicii acasă de sărbătorile lagale. Pe de altă parte, au mai apărut informații că mecanicii bătrâni care nu sunt aduși și agreați de Gică Toader sunt chemați de la 5 dimineața, în timp ce mecanicii agreați sunt chemați la program normal.
- Șoferul a fost constrâns de situație să coboare și să verifice autovehiculul. Șoferii Trans Bus nu au atribuții de întreținere, însă ori de câte ori mecanicii nu sunt, aceștia sunt constrânși de situație să-și verifice singuri starea autobuzelor, pentru a nu avea penalizări la salriu sau chiar excluderea din societe.
- Sistemul de siguranță nu a funcționat. În cadrul societății este cunoscut faptul că de pe majoritatea autobuzelor a fost scos sistemul de siguranță. Chiar dacă autobuzul era în viteze (DRIVE) și are ușile deschise, autobuzul nu trebuia să plece de pe loc.
- Au fost semnalate nereguli, dar nu s-au luat măsuri În decursul ultimilor ani, Sindicatul Șoferilor Trans Bus a semnalat în cadrul societății mai multe neregului, pentru care a sesizat inclusiv ITM Buzău, însă nu s-au luat măsuri de remedire nici până în prezent.
Cum s-a produs tragedia
Un fost șofer al companiei ne-a explicat cum s-ar fi putut petrece tragedia.
„Cel mai probabil acesta a pornit autobuzul și l-a băgat în DRIVE. Autobuzul nu a plecat de pe loc din cauză că nu avea aer, dacă nu are 7 atmosferă nu i se deblochează roțile. El a făcut plinul de antigel, iar în acel moment autobuzul a făcut aer și a pleca de pe loc. Chiar și cu frâna de mână trasă, autobuzul ar fi putut pleca de pe loc”, spune un fost șofer Trans Bus, care semnalează totodată și lipsa sistemului de siguranță.