Ce semnifică broasca de pe ambalajele unor produse alimentare. Unii cred că vine de la făina de insecte
S-a creat o oarecare isterie în România din cauza simbolului ce reprezintă o broască și care se află pe mai multe produse alimentare, de la înghețată la cafea. Mulți dintre cei catalogați „conspiraționiști” pe rețelele de socializare susțin că broasca indică negru pe alb că produsul respectiv conține făină de insecte, viermi și alte târâtoare.
„Nici măcar nu se mai ascund, totul este pe față acum! Au băgat viermi în ciocolată și noi acceptăm ca proștii!”, se strigă sus și tare, din tastatură, pe diverse conturi de Facebook care au drept poze de profil cățeluși și panseluțe.
”Îi bagă la greu în ce ne place nouă, în dulciuri, bomboane…. Am primit, adineauri, o cutie de bomboane de la un pacient, și, ce să vezi, pe spatele cutiei, când mă uit în stânga jos, era scârboșenia aia”, e de păere cineva.
Astfel s-a creat o isterie în online și sute sau chiar mii de oameni dau Like sau fețișoare nervoase, distribuie, înjură și blesteamă și nici măcar nu știu pe cine și de ce.
Până în prezent, Comisia Europeană a aprobat spre consum patru insecte. Acestea sunt: viermele galben uscat/viermele de făină, lăcusta călătoare, greierele și larva gândacului de bălegar.
Cei care resping întru totul ideea consumului de insecte sunt conștienți de faptul un astfel de conținut al unui produs trebuie specificat în mod clar pe etichetă, dar nu și de felul în care ar trebui să arate respectiva etichetă sau simbol. Așa că toate oalele s-au spart în capul broaștei verzi de pe logo-ul respectiv.
Programul de certificare Rainforest Alliance
Broasca verde care a creat isterie este, în realitate, certificatul Rainforest Alliance, un semnal pentru consumatori conform căruia produsul este prietenos cu planeta și cu muncitorii agricoli.
Programul de certificare Rainforest Alliance operează în 74 de țări și spune că promovează sustenabilitatea în varii domenii: de la silvicultură la turism. Întreprinderile alimentare pot purta logo-ul broaștei prin aprovizionarea de la ferme certificate, care se angajează să respecte standardele specifice de mediu și de muncă.
Deși programul de certificare Rainforest Alliance este finanțat, în principal, din donații și filantropie, unele companii plătesc o mică taxă pentru dreptul de a purta sigla.
De ce a fost aleasă o broască pentru această campanie
Broaștele sunt ceea ce oamenii de știință numesc bioindicatori, ceea ce înseamnă că o populație sănătoasă de broaște indică un mediu sănătos (și invers). Rainforest Alliance a ales drept mascotă o broască cu ochi roșii, în urmă cu mai bine de 35 de ani.
Desenul cu broscuța e folosit în 175 de state din 195, câte sunt în toată lumea.
Amfibianul cu ochi strălucitori se găsește în mod obișnuit în neotropice, unde fondatorii programului au început să lucreze pentru a proteja pădurile tropicale. De atunci, logo-ul a devenit un simbol internațional al durabilității, potrivit informațiilor de pe site-ul organizației.