Transporturile recunosc că au pierdut 4 ani cu construcția unei autostrăzi
Într-un moment rar de sinceritate, oficialii Ministerului Transporturilor recunosc că s-au pierdut patru ani de zile cu construcția unui tronson din Centura Capitalei, cu profil de autostradă.
”Acum ar fi trebuit să se semneze recepția la terminarea lucrărilor, dar va fi semnat contractul pentru proiectarea și execuția acestora”, a spus secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, despre epopeea ultimului lot rămas din A0 – Lot 1 Nord. Cuvântul ”epopee” este utilizat chiar de câtre oficialul Transporturilor, evocând astfel o poveste ce a început acum patru și și care nu s-a terminat nici acum.
Licitația a fost lansată pe 6 iunie 2019. CNAIR i-a dat câștigători în primă fază pe turcii de la Nurol și au urmat bătălii epocale în instanță între Nurol, Intrakat și Pizzarotti.
După evaluarea inițială și două rânduri de reevaluări de oferte și contestații la fiecare pas, admise de mai multe ori, alimentate de bâlbele și greșelile comisiei responsabile din CNAIR, proiectul va merge la asocierea Pizzarotti-Retter.
Cei 17,5 kilometri din A0 Nord care vor lega A1 de DN1 trebuie proiectați și executați în 12 plus 22 de luni pe aproximativ 815 milioane lei fără TVA și vor avea 10 ani de garanție.
“Sper că epopeea acestui lot de autostradă să ia sfârșit și am avertizat de pe atunci Direcția de Achiziții Publice din cadrul CNAIR că voi solicita conducerii companiei o analiză foarte amănunțită a acestei proceduri de licitație, pentru a se putea lua măsurile necesare, astfel încât tipul acesta de licitații, care durează mai mult decât proiectarea și execuția lucrărilor, să nu mai existe”, a spus Scrioșteanu.
După ce în luna martie a fost desemnat, din nou, câștigătorul pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru Lotul I Nord al Autostrăzii de Centură București #A0, a fost depusă, din nou, o contestație de către Intrakat, contestație care a fost respinsă zilele acestea de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor #CNSC.
”Astfel, în sfârșit, putem solicită documentele câștigătorului pentru demararea procedurii de semnare a contractului cu acesta – Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement. Valoarea contractului este de 815,07 milioane lei, fără TVA, finanțare din fonduri europene nerambursabile”, a mai declarat oficialul Transporturilor.
Lotul 1 Nord este ultimul lot care mai are nevoie de contract de proiectare și execuție, dintre cele 7 de pe Autostrada Bucureștiului A0, iar termenul de finalizare al lucrărilor este de 34 luni de la semnarea contractului, după cum urmează: 12 luni proiectare și 22 luni execuția lucrărilor.
Contractul prevede executarea și a două pasaje supraterane:
- Pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m
- Pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m
Lotul I al traseului din Nordul Autostrăzii Bucureștiului, se află între A1 și DN1, de la #Dragomirești la #Corbeanca și are o lungime de 17,5 km.
”Reiterez ce am spus și referitor la semnarea contractului Lotului 3 Nord al Autostrăzii Bucureștiului A0: sper că această licitație de pe Lotul 1 Nord să fie ultima din categoria „𝗔Ș𝗔 𝗡𝗨„, fiind, de asemenea, începută în 2019, iar succesul înregistrat pe cele 12 loturi licitate și contractate ale Autostrăzii Moldova A7 să devină regulă de bază în cadrul direcției de achiziții a CNAIR”, a mai precizat Scrioșteanu.