Catastrofă feroviară din India: a fost dat publicității bilanțul final al victimelor
Operaţiunile de căutare şi salvare a victimelor s-au încheiat sâmbătă în India, a doua zi după coliziunea dintre trei trenuri care a provocat cel puţin 288 de morţi şi 900 de răniţi, unul dintre cele mai grave dezastre feroviare din istoria ţării, transmite AFP, citat de Agerpres.
Jurnaliştii AFP au văzut vagoane răsturnate şi pe salvatori lucrând neobosit pentru a extrage supravieţuitori ai tragediei care a avut loc vineri seara lângă Balasore, la aproximativ 200 de kilometri de Bhubaneswar, capitala statului Odisha, în estul Indiei.
Confuzia domneşte asupra succesiunii precise a evenimentelor. Informaţiile din presă, care citează oficiali ai căilor ferate, au indicat că a fost vorba de o eroare de semnalizare care a redirecţionat Coromandal Express, care leagă Kolkata de Chennai, şi care s-a ciocnit cu un mărfar staţionar. Acest accident a dus, la rândul său, la deraierea unui tren expres care opera între Bengaluru şi Kolkata.
Operaţiunile de salvare s-au încheiat sâmbătă seara, după ce toate cadavrele şi pasagerii răniţi au fost evacuaţi de la locul accidentului.
Potrivit serviciilor de pompieri din statul Odisha, bilanţul morţilor este de aşteptat să crească şi ar putea ajunge la 380.
Nicio persoană responsabilă de accident nu va fi cruţată, a declarat premierul indian Narendra Modi, care a vizitat sâmbătă locul dezastrului şi s-a întâlnit cu răniţii la spital.
Papa Francisc, „profund întristat”, a transmis condoleanţe şi rugăciuni.
India a suferit o serie de dezastre feroviare în trecut, dar siguranţa s-a îmbunătăţit semnificativ în ultimii ani datorită noilor investiţii masive şi modernizărilor tehnologice.
Cel mai mortal accident feroviar din istorie rămâne cel din 6 iunie 1981 când, în statul Bihar, şapte vagoane ale unui tren care traversa un pod au căzut în râul Bagmati, provocând între 800 şi 1.000 de morţi. De la începutul secolului au avut loc 13 accidente feroviare, dintre care cel puţin trei provocate de atentate, fiecare dintre ele soldându-se cu peste 50 de morţi.
Reţeaua feroviară din India este, cu 68.000 de kilometri de cale ferată, a patra cea mai lungă din lume, după cele din SUA, Rusia şi China.
Aceasta are aproximativ 21.650 de trenuri şi 7.349 de staţii în întreaga ţară, transportă zilnic aproximativ 23 de milioane de pasageri.
Bilanţul deceselor în accidentul feroviar de vineri din India a crescut la 261 de morţi şi 900 de răniţi. Accidentul, cel mai grav pe liniile ferate din ultimele două decenii în ţara asiatică, care s-a soldat în urma coliziunii a trei trenuri vineri în Odisha Balasore, transmit agenţiile de presă.
”Conform informaţiilor primite până în prezent, sunt 261 de morţi”, a precizat într-un comunicat divizia de sud-est a Căilor Ferate indiene.
Noul bilanţ survine după ce autorităţile au încheiat sâmbătă dimineaţa eforturile de căutare şi salvare în districtul Balasore, statul Odisha, unde două trenuri de pasageri şi un al treilea tren de marfă au fost implicate într-o coliziune vineri seara.
Autorităţile au anunţat o zi de doliu în acest stat din estul ţării şi despăgubiri de peste 12.000 de dolari pentru cei decedaţi, aproximativ 2.500 de dolari pentru cei grav răniţi şi 606 dolari pentru cei cu răni uşoare, iar premierul indian Narendra Modi a anunţat că va vizita sâmbătă zona accidentului.
Acesta este cel mai grav accident feroviar din India din ultimele două decenii, după ce, în august 1999, două trenuri s-au ciocnit în statul Bengalul de Vest din nord-estul ţării, provocând moartea a 288 de persoane. Aproximativ 800 de persoane au murit în 1981, când un tren a deraiat în timp ce traversa un pod şi a plonjat într-un râu în statul nordic Bihar.
Reţeaua feroviară din India este, cu 68.000 de kilometri de cale ferată, a patra cea mai lungă din lume, după Statele Unite, Rusia şi China, are aproximativ 21.650 de trenuri şi 7.349 de staţii în întreaga ţară şi transportă zilnic aproximativ 23 de milioane de pasageri.