Autovit a împlinit 20 de ani și 4 milioane de vizitatori lunar
2020 este anul în care Autovit.ro împlinește 20 de ani. Este o lungă perioadă de activitate pentru un business digital, marcată de provocări, experimente, dedicare și concentrare, care se contopește cu istoria pieței auto din România.
Povestea începe în anul 2000, când, în România, ideea de a cumpăra o mașină cu ajutorul internetului era aproape de neconceput. În plus, țara noastră încă nu era membră UE, iar aducerea mașinilor din străinătate era complicată și costisitoare din cauza taxelor vamale foarte mari.Bătrâna Dacie 1310 sau noul Tico de la Daewoo dominau tranzacțiile locale.
Tranzacții cu mașini SH în România:
- 2007 – 530,271
- 2011 – 505.927
- 2019 – 1.070.395
*Sursa: DRPCIV
La acel moment, statisticile din România au reprezentat contextul potrivit pentru un nou start pe piața auto locală – lansarea platformei online Autovit.ro, unde românii vindeau și cumpărau mașinile second-hand pe care și le doreau, după modelul site-urilor de anunțuri auto din țările vestice.
În 2002 erau disponibile aproximativ 1.800 de anunțuri pe Autovit.ro și aproape 2.700 de vizitatori intrau pe site, în fiecare lună.
După incă 4 ani, Autovit.ro înregistrează o creștere spectaculoasă. Numărul celor care intră pe site crește de aproape 34 de ori, volumul de anunțuri se triplează, iar Autovit.ro devine principalul site unde românii caută o mașină.
Asa se face ca în 2008, Autovit.ro înregistra deja peste 300 de mii de vizitatori pe lună și peste 18.000 de anunțuri. Aproape 100 de dealeri auto își fac apariția pe platforma online.
În 2009, Autovit.ro este cumpărat de fondul de investiții Naspers și intră în grupul OLX. Noul site era echipat cu un motor de căutare mai performant, avea mai multe filtre de căutare, iar anunțurile se puteau urca mai ușor.
După acest restart al platformei, în 2010 apare și blogul Autovit.ro. Pe site erau atunci 199 de dealeri, peste 3500 de anunțuri și intrau în fiecare lună aproape 35 de mii de vizitatori.
„Ne-am dorit să avem anunțuri cu număr mare de informații pe site, care să crească gradul de transparență pentru cumpărători. Am văzut rezultatul acțiunilor de creștere a încrederii clienților noștri în platforma prin feedback-ul primit de la aceștia. Insă, la acest aspect lucrăm în continuare”, spune Andrei Dumuța, General Manager, Autovit.ro.
Primul Black Friday
În 2013, Autovit.ro organizează primul Black Friday din România dedicat autoturismelor. Pe site, dealerii auto anunțau mașini chiar și la jumătate de preț. Apoi, evenimentul s-a organizat în fiecare din ultimii 7 ani. Ultimul Black Friday a fost, de fapt, Black Week, cu reduceri de peste un milion de euro la mașinile din ofertă.
În 2015 site-ul ajunge la peste 2 milioane de vizitatori pe lună și se colaborează cu aproape 800 de dealeri auto din România. Ce rămâne neschimbat este apetitul românilor pentru mașinile germane, care sunt, în continuare, în topul cererii și ofertei.
În cei 20 de ani de activitate, Autovit.ro a strâns o comunitate remarcabilă de clienți și parteneri. Începând din 2016, acestora le-a fost dedicat un eveniment special – Gala Dealerilor Autovit.ro – un semn de apreciere publică și nemijlocită din partea Autovit.ro. Anul acesta, Autovit.ro a organizat o Gală a Dealerilor de la distanță, militând pentru un comportament responsabil și precaut, în contextul pandemiei pe care o traversăm.
În 2020, dupa revenirea din lockdown, vizitatorii Autovit.ro au crescut în mod constant ajungând la aproximativ 4 miloane de vizitatori în luna octombrie. Evoluția platformei online din ultimii ani confirmă Autovit.ro ca un adevărat lider pe piața tranzacțiilor auto din România.
„Cred că Autovit.ro este primul loc unde te duci în momentul în care te gândești să îți cumperi o mașină. Înainte de a fi foarte sigur că poți sau că vrei să îți cumperi o mașină, mai întâi arunci un ochi pe Autovit.ro. De cele mai multe ori, tot aici găsești și mașina pe care o cauți”, declară Sorin Bălan, Head of Operations, Autovit.ro