VIDEO. Au început testele de rezistență la „Golden Gate”- ul de la Brăila

Publicat: 12 iun. 2023, 19:30, de Sorin Costea, în ECONOMIE , ? cititori
VIDEO. Au început testele de rezistență la „Golden Gate”- ul de la Brăila

Podul suspendat de la Brăila, care prin dimensiunile sale este al 3-lea pod suspendat din Europa, dar este și cel mai ambițios proiect de infrastructură construit în România după 1990, a intrat în etapa testelor de rezistență.

Anunțul a fost făcut de Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR):

 Astăzi au început testările statice și dinamice la suprastructura Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. Este una din etapele importante înaintea deschiderii Podului de la Brăila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa”.

Testele de rezistență se realizează prin utilizarea unor convoaie de 60 de camioane de mare tonaj, încărcate fiecare cu 60 de tone, cu o greutate totală de 2.400 tone, combinate cu o serie de măsurători de natură tehnică privind comportamentul structurii podului la solicitările din trafic.

Cea mai complexă testare a unui pod care a fost realizată vreodată în România

Potrivit secretarului de stat la Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, care a asistat la testele de luni, este cea mai complexă testare a unui pod realizată în România, pentru că sunt utilizate mai multe sisteme de măsurare a comportamentului structurii podului, unul dintre acestea fiind sistemul de 50 de senzori ai podului, montați în toate punctele critice ale structurii de rezistență.

„Practic, este cel mai complex proiect de testare a unui pod care a fost realizată vreodată în România și prin faptul că folosim două sisteme de măsurare şi de observare a evoluţiei podului în faza de încărcare.

Se foloseşte inclusiv sistemul podului, sistem care este montat definitiv şi care va monitoriza acest pod după ce va fi dat în trafic. Sunt 50 de senzori, montaţi în toate punctele sensibile ale podului, inclusiv pe cabluri, pe blocurile de ancoraj şi măsoară tensiunile la care este supus acest pod. Bineînţeles, folosim şi verificarea clasică cu cele 4 staţii topo de mare precizie, care urmăresc evoluţia podului când este încărcat cu cele 2.400 de tone.”, a declarat Ionel Scrioşteanu.
 

În zilele următoare vor fi realizate alte cinci teste statice, plus un test dinamic: „Mai sunt teste de efectuat zilele următoare, încă cinci teste statice, plus testul dinamic, joi şi mai este de realizat partea de semnalizare rutieră verticală şi orizontală, la care se lucrează în acest moment, în paralel cu testarea obiectivului”, a mai adăugat secretarul de stat.

În ceea ce priveşte drumurile care fac legătura cu podul, prima etapă va fi dată în trafic odată cu podul, iar etapa a doua va fi finalizată până la sfârşitul anului.

„Golden Gate”-ul românesc, al 3-lea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii

Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod suspendat din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Pentru construirea podului s-au folosit aproximativ 81.000 kilometri de fir de oţel, greutatea totală a celor două cabluri principale fiind de 6.700 tone.

Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, fiecare segment având o greutate medie de 250 de tone.

Podul suspendat va fi inaugurat în jurul datei de 27 iunie.