Retailerii sunt „deschiși la dialog” cu Guvernul Ciolacu, dar nu pomenesc de ieftiniri
Plafonarea adaosului comercial la mai multe produse alimentare în vederea combaterii majorărilor de prețuri constituie una dintre cele mai importante măsuri avute în vedere de Guvernul Ciolacu. Retailerii spun că sunt dispuși la dialog, dar nu pomenesc nimic de ieftiniri.
Lista produselor pentru care ar urma să fie plafonat adaosul comercial include pâine, lapte, carne, ulei, ouă, făină, fructe și legume proaspete, la care vorbim chiar și de un adaos comercial de până la 70%. Este „Urgență maximă”, după cum spune premierul Marcel Ciolacu, care se va întâlni, marți, cu reprezentanții lanțurilor de retail în încercarea de a-i determina să reducă prețurile pe modelul lactatelor, cum a vrut să facă și fostul ministru al Agriculturii, Petre Daea, fără prea mare succes, însă.
„Urgența maximă este schema de reducere a adaosurilor comerciale la un număr de produse alimentare de bază pe întreg lanțul, până la raft. Efectul aplicării acestei măsuri este scăderea prețurilor la câteva alimente vitale în orice gospodărie. Vreau să discutăm despre această schemă cu marele lanțuri de magazine, cu producătorii, cât şi cu distribuitorii. Trebuie să convenim un efort comun, astfel încât românii să simtă un ajutor semnificativ pentru bugetul familiei. Este un gest obligatoriu fată de toți oamenii care au suportat efectele unei inflații înalte în ultimul an. Acum este important să ducem inflația la o singură cifră cât putem de repede, dar la fel de important este să avem în magazine mai multă mâncare produsă în România”, a declarat Marcel Ciolacu.
Cât despre retaileri, luni, aceștia nu știau mare lucru despre ceea ce are de gând noul premier, nici măcar lista produselor luate în calcul. Era programată, însă, o întâlnire la nivelul Asociației Marilor Retaileri din România – AMRCR.
‘’Așteptăm să devenim parteneri deschiși și transparenți de dialog pentru a găsi cele mai bune soluții. Suntem dispuși la dialog și la dezbateri. În mediul asociativ s-a întâmplat, n-ar trebui să vină indicațiile către un jucător, ci către mediul asociativ’’, a declarat pentru Puterea.ro Valer Hancaș, Corporate Affairs&Communication Director la Kaufland România & Moldova.
O măsură similară de reducere a prețurilor la lactate a fost încercată recent și de către fostul ministru al Agriculturii, Petre Daea, care vorbea de prețuri mai mici la raft cu până la 20%, însă în practică nu s-a prea văzut, ba chiar unii jucători au și refuzat să participe la acest program.