Retailerii recunosc: „Majorările de prețuri țin de programul de Guvernare”
După ce ministrul Petre Daea a lansat acordul voluntar între retaileri și procesatori la lapte, acum Guvernul încearcă o măsură similară și la alte produse alimentare de bază. Retailerii par să fie destul de reticenți, însă, față de astfel de programe și se plâng de lipsa de predictibilitate din România.
„Lipsa de predictibilitate este cea mai mare problemă în 2023. Nu e ușor, anul acesta este mai greu, față de alți ani”, spune Valer Hancaș, Corporate Affairs&Communication Director la Kaufland Romania&Moldova.
La nivelul rețelei Kaufland, în acest an, nu au fost consemnate creșteri de prețuri și nici nu se are în vedere eventuale majorări pentru toamnă. ‘’Asta ține de programul de guvernare, din punctul meu de vedere’’, a declarat pentru Ziarul Puterea Valer Hancaș.
„În cadrul rețelei Kaufland, prețurile au înregistrat mișcări doar până decembrie 2022 – ianuarie 2023, după care lucrurile s-au stabilizat din acest punct de vedere, deoarece n-au mai fost cereri de creștere de preț, care au mers de la 30%, până la 60%, din partea furnizorilor. La noi, la raft, majorările au fost mai mici cam cu 20-25% din rata inflației”, a precizat Valer Kancaș.
Explicația ar fi reducerea costurilor de producție pentru producători, pe fondul ieftinirii energiei electrice, în principal, dar și a materiei prime la unele produse.
În 2022, compania a colaborat cu peste 2.600 de furnizori din România. Peste 80% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, depășind valoarea de 2,4 miliarde de euro, susțin reprezentanții retailerului. Totodată, 67 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România.
Kaufland, al doilea cel mai mare retailer pe piața românească, a înregistrat, în anul financiar trecut (martie 2022 – februarie 2023), o cifră de afaceri de până la 3,4 miliarde euro, ceea ce înseamnă o creștere de 21,4%, față de anul anterior.
La acest moment, rețeaua Kaufland România include 168 de magazine în România și nouă unități în Moldova, urmând ca până în 2025 să se ajungă la 200. Compania are aproximativ 17.000 de angajați, dintre care peste 13.900 sunt angajați cu normă întreagă.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea care a ajuns în prezent la 168 de magazine în România.