Românii preferă creveții și mai puțin scoicile
Chiar dacă piața fructelor de mare este destul de mică în România – 60 milioane de euro, există o categorie de produse care crește semnificativ în preferințele consumatorilor: creveții.
Majorarea consumului se explică prin faptul că românii sunt tot mai interesați de o alimentație sănătoasă, bazată pe diete mediteraneene.
În primul trimestru din 2023, piața de creveți în România a crescut cu aproximativ 15%, față de aceeași perioadă a anului trecut, urmărind tendința ascendentă a ultimilor ani. Astfel, în preferințele românilor, pe segmentul fructelor de mare, creveții sunt pe primul loc cu 50% din totalul vânzărilor, urmați de scoici, cu aproximativ 15% și calamar, cu 7%, potrivit estimărilor importatorului și distribuitorului Alfredo Seafood.
Tendința s-a manifestat încă din 2020 și s-a accentuat, în ultimii ani. În cazul Alfredo Seafood, creveții au fost cele mai vândute fructe de mare în primul trimestru din 2023, înregistrând o creștere cu peste 30% față de primele luni din 2022. Diferitele sortimente de creveți au cumulat aproximativ 60% din valoarea vânzărilor, urmați de scoici, calamar și caracatiță, fiecare cu o pondere de mai puțin de 10%.
“Cred că românii au devenit mult mai atenți cu ceea ce mănâncă și mult mai bine informați legat de beneficiile alimentelor pentru sănătate, certificările de calitate, proveniență și chiar modalitatea de prelucrare a produselor. Creveții sunt unul dintre cele mai sănătoase alimente, nu doar gustoase, cu un conținut mare de vitamine, proteine, acizi grași și numeroase alte substanțe nutritive”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, fondator Alfredo Seafood.
Pe plan local, creveții care se găsesc în magazine provin din ape marine și oceanice din zonele calde sau temperate. Creveții de cea mai bună calitate provin din Asia, preponderent din Vietnam, India și Bangladesh, precum și de pe coastele Americii de Sud și sunt atât sălbatici, cât și de acvacultură, după cum spun experții.
La finalul anului 2022, piața fructelor de mare în România se ridica la peste 60 de milioane de euro, potrivit estimărilor importatorului român.