Industria de frumusețe pentru bărbați va fi complet redefinită
Industria de îngrijire a bărbaților este în plină expansiune. Piața globală de îngrijire masculină se așteaptă să ajungă la 115 miliarde de dolari până în 2028, de la 80 de miliarde în 2022 și 74,8 miliarde în 2021.
În anii ’90, industria de îngrijire masculină avea o abordare unică. Gillette domina piața, David Beckham era un simbol metrosexual. Serurile de îngrijire erau o noutate în fața regimului clasic în trei pași conform g4media.ro.
Produsele cu parfumuri „masculine” erau ambalate în negru cu detalii neon (galben, albastru sau verde). Mesajul era că bărbații prioritizau comoditatea, ignorând actul „feminin” al îngrijirii de sine.
Astăzi, schimbările în masculinitate și influența social media, susținute de noi modele curajoase, încurajează îngrijirea de sine și exprimarea personală ca bărbați. Industria de beauty masculină are un potențial considerabil de creștere și inovație.
Bărbați mai educați
În ciuda schimbărilor de paradigmă, creșterea îngrijirii masculine a fost impulsionată și de educație mai largă în domeniu. Potrivit dermatologului Dr. Maryam Zamani „Îngrijirea masculină a cunoscut o expansiune substanțială, deoarece bărbații sunt mai bine educați în înțelegerea preocupărilor legate de piele și, în consecință, folosesc produse mai bine adaptate nevoilor lor”. „Industria de îngrijire a pielii a contribuit, de asemenea, la educarea bărbaților cu privire la produsele pe care ar trebui să le folosească în regimul lor.”
Mărcile devin mai inteligente în marketingul către bărbați, concentrându-se pe ingrediente active și eficiență, evitând ambalaje prea masculine. Succesul The Ordinary, cu produse accesibile și ambalaje neutre, este exemplu clar. Compania mamă Deciem a înregistrat profituri de 460 milioane de dolari în 2021, atrăgând în jur de 38,68% vizitatori bărbați pe site-ul său.
„Este adevărat că bărbații devin din ce în ce mai conștienți de importanța îngrijirii pielii lor (și sunt din ce în ce mai deschiși să investească în pielea lor)”, spune dermatologul Dr. Stefanie Williams. „Dar ei rămân minimaliști în materie de piele, mergând pe produse de bază, bazate pe dovezi, cum ar fi retinoizii cu beneficii suplimentare”.
„Bărbații investesc mai mult în produse precum uleiuri și balsamuri pentru a-și menține părul facial sănătos și elegant”, afirmă Dr. Caroline Brooks, fondatoarea The Glass House, un salon și spa din Dubai. Brooks a mai adăugat că „tendința este alimentată de dorința de a avea un aspect robust, dar îngrijit, și de ideea că o barbă bine întreținută sporește masculinitatea și încrederea în sine.”
Îngrijirea pielii se află pe primul loc
Îngrijirea pielii domină, cu aproximativ 45,6% din piața globală de beauty masculină.
„Bărbații conștientizează importanța îngrijirii corespunzătoare a pielii și adoptă produse de curățare, hidratante și anti-îmbătrânire”, spune Brooks. „Această tendință este determinată de o combinație de factori, inclusiv de o mai mare conștientizare a beneficiilor îngrijirii pielii și de schimbarea normelor sociale care îi încurajează pe bărbați să aibă grijă de aspectul lor.”
În China, piața produselor de îngrijire a pielii pentru bărbați este în plină expansiune pe fondul influenței tinerilor celebri cu piele strălucitoare. Potrivit analiștilor de la Foresight Industry Research, se estimează că piața va atinge o valoare de peste 20,7 miliarde de yuani (2,9 miliarde de dolari) până în 2026, comparativ cu 12,5 miliarde de yuani (1,7 miliarde de dolari) în 2020.
„La baza acestei creșteri se află o tendință puternică de creștere pentru sport și exerciții fizice”, a relatat recent Tiffany Ap pentru Business of Fashion. „În timpul blocajelor Covid-19 de anul trecut, îngrijirea pielii a devenit mai mult un punct de interes atât pentru bărbați, cât și pentru femei, iar de la ridicarea restricțiilor, a existat o dorință puternică de a se pune în formă și de a se răsfăța cu autoîngrijirea. Ca urmare, multe mărci educă consumatorii să facă rutine de îngrijire a pielii înainte sau după sport, concentrându-se pe produse de curățare, produse anti-acnee sau produse care au SPF.”
TikTok, principalul promotor al îngrijirii masculine
TikTok conduce revoluția în influențarea îngrijirii masculine prin videoclipuri „pregătește-te cu mine” și „how-tos”. Sunt prezentate tunsori moderne, precum „e-boy cut”, inspirată de trupa de băieți din anii ’90.
Potrivit Cosmetics Business, videoclipurile TikTok legate de îngrijirea pielii masculine au înregistrat o creștere impresionantă de 389% de la an la an. Hashtag-urile populare cum ar fi #menskincare (462 de milioane de vizualizări) și #mensskincareroutine (28 de milioane de vizualizări) au contribuit la această creștere, în timp ce hashtag-ul #mensgrooming a obținut 1,9 miliarde de vizualizări. Pe Instagram, hashtag-ul #mensgrooming a fost folosit în aproximativ 3,2 milioane de postări.
„Influența social media asupra standardelor de frumusețe a avut un impact semnificativ asupra abordării bărbaților în ceea ce privește tratamentele cosmetice și îngrijirea pielii”, a declarat dermatologul Dr. David Jack. „Odată cu ascensiunea Instagram și TikTok, unde aspectul este puternic accentuat, am constatat că bărbații mai tineri au devenit mai conștienți de aspectul lor și caută din ce în ce mai mult proceduri cosmetice pentru a îmbunătăți anumite trăsături.” a mai spus acesta.
Tendințe în creștere: Botox, rimel și ojă pentru bărbați
În ultimii 20 de ani, bărbații care utilizează injectabile cosmetice au înregistrat un salt de 99%, conform Societății Americane a Chirurgilor Plasticieni. Cosmeticele pentru bărbați câștigă popularitate, 15% dintre bărbații heterosexuali din SUA folosesc produse cosmetice și machiaj. 17% ar lua în considerare utilizarea lor în viitor, potrivit Ipsos.
Mărci precum Pleasing, Chanel și War Paint extind această nouă frontieră în industria îngrijirii bărbaților.