Un nou val de controale ANPC la bănci
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) începe un nou val de controale la bănci pentru a se asigure că acestea și-au promovat corect produsele și au prezentat într-un mod adecvat riscurile acordării de credit.
„Am calibrat aceste verificări, raportate la acordarea contractelor de credit, în diverse etape pentru că între timp au apărut acte normative ce au schimbat total paradigma celor precedente. Din acest motiv facem o analiză amănunțită a fiecăreia dintre etape în primul rând plecând de la ideea că unele dintre contestații au fost câștigate de către autoritatea noastră, altele nu. Există motivări ale judecătorilor de care cu siguranță vom ține cont. Sperăm în felul acesta să aducem lumină în tot ceea ce reprezintă o prea mare povară pentru mulți dintre consumatori„, a declarat în direct la Antena 3 CNN, Horia Constantinescu, președinte ANPC.
Autoritatea a sancționat recent mai multe bănci, din cauza unor fapte contravenționale, respectiv practici comerciale înșelătoare săvârșite de aceștia cu privire la modul de calcul al ratelor, prin faptul că, pe graficul de rambursare, rata era compusă, în primii ani, 25% din soldul principal de rambursat și 75 % dobândă. Prin aceasta modalitate de calcul, consumatorii plăteau, de fapt, preponderent dobândă, preciza la acel moment ANPC.