CFR Marfă vinde epava ferryboat-ului Eforie
După ce s-a blocat vânzarea vagoanelor și a locomotivelor, CFR Marfă, companie condusă de Daniel Apostolache, a trecut la vânzarea ferryboat-ului Eforie.
Bursa Română de Mărfuri organizeazã în data 31.08.2023, ora 10:00 la sediul său, procedura de licitație deschisă, urmată de strigare liberă a prețului, prin care S.N.T.F.M “CFR MARFĂ” S.A. în temeiul prevederilor Legii nr.357/2005 privind bursele de mărfuri și Regulamentului BRM privind încheierea contractelor de valorificare prin vânzare, dorește să valorifice Nava Ferry Boat Eforie.
Acest ferry, alături de Mangalia, reprezintă ultimul vestigiu al flotei martime comerciale a României, care la data de 1 ianuarie 1990 număra 301 nave, cu 3,5 milioane tone registru brut. Azi, Eforie este o epavă care este ancorată în Portul Constanța, și de aproape 15 ani toacă bani fără să producă nimic.
CFR Marfă a intrat în posesia ferry-ului Eforie la începutul anilor ’90, atunci când a înființat Sucursala Ferry-Boat Constanța. Compania a încercat să valorifice comercial nava, prin curse spre Georgia, portul Batumi. Acestea au debutat în 1999, dar după opt ani aceste voiajuri au fost suspendate pe motiv că nu erau profitabile. Din 2008, Eforie a rămas fără clasă, adică nu mai îndeplinea standardele tehnice internaționale de navigație, iar din 2009 se află în conservare, în Portul Constanța.
CFR Marfă, societatea aflat în portofoliul Ministerului Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu, se află într-o situație financiară precară, cu pierderi de 153 milioane de lei, și datorii totale de 4,5 miliarde de lei, la o cifră de afaceri de 689 milioane de lei.
ANAF a blocat vânzarea vagoanelor și locomotivelor CFR către Bercea Mondialu
Ca să mai scoată un ban, Daniel Apostolache și conducerea CFR Marfă au încercat să vândă mai multe locomotive și vagoane lui Bercea Mondialu, dar afacerea a picat pentru că nu s-a putut trece de ANAF.
PUTEREA a semnalat în urmă cu o lună și ceva cădirectorul general de la SNTFM CFR Marfă SA, Daniel Apostolache, a scos la vânzare 7.153 de vagoane și 508 locomotive, atenție, aflate sub sechestru la ANAF, pentru un preț total de aproximativ 165 de milioane de euro. Tot PUTEREA a semnalat că cel mai interesat de achiziționarea acestor vagoane și locomotive este interlopul din Olt Sandu Anghel, cunoscut sub numele de „Bercea Mondialu”, finul fratelui lui Traian Băsescu, care a fost eliberat condiţionat din închisoare anul trecut după ce ispăşise un an şi cinci luni din pedeapsa de 13 ani la care fusese condamanat într-un dosar de tentativă de omor (Bercea Mondialu vrea 500 de locomotive și peste 7.000 de vagoane de la CFR Marfă. EXCLUSIV). Ulterior, tot PUTEREA a dezvăluit că CFR Marfă a făcut o superofertă pentru Bercea Mondialu: locomotive scoase la vânzare la prețul de, atenție, 12 lei și 35 de lei, și vagoane evaluate la 7.000 de lei (https://www.puterea.ro/super-oferta-cfr-marfa-pentru-bercea-mondialu12-lei-o-locomotiva-7-000-de-lei-un-vagon-exclusiv/). Ca urmare a dezvălurilor noastre, CSAT a răspuns că ministrul Transportuilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, este responsabil de vânzarea vagoanelor către Bercea Mondialu (CSAT: Vânzarea vagoanelor și locomotivelor către Bercea Mondialu este atributul lui Grindeanu).