O țară în care orice s-ar întâmpla, nimic nu se va schimba
Fie că sunt tragedii cauzate de consumul de droguri, un flagel național, fie cauzate de incendii sau explozii în care se încearcă întotdeauna “spălarea pe mâini” prin trimiterea victimelor la spitale din străinătate, lucrurile nu s-au schimbat, au rămas la fel.
Consumul de droguri a ajuns la cote alarmante în întreaga societate românească, dar și mai grav este că vârsta consumatorilor și chiar a “dealerilor” este mai apropiată de vârsta de gimnaziu decât de cea a majoratului. Cu toții știm și discutăm despre faptul că școala a ajuns locul cel mai des întâlnit pe harta punctelor de vânzare și consum de droguri și … atât. Așa cum știm noi, cu siguranță, știu și reprezentanții instituțiilor cu atribuții în combaterea traficului ilicit și a consumului de droguri. Întrebarea care se ridică este, oare câte dintre instituțiile statului care cunosc în detaliu acest fenomen, dar și cauzele și căile de penetrare a societății noastre, au și temei legal să intre real, la vedere și activ, în lupta împotriva traficului ilicit de droguri?
Nu pentru a afla cine ce face în prezent, ci pentru a stabili clar, cel puțin de acum înainte, cine trebuie implicat și ce atribuții clare trebuie să aibă fiecare într-o luptă reală împotriva traficului ilicit și a consumului de droguri, acest subiect trebuie, de urgență, adăugat pe agenda Consiliului Suprem de Apărare a Țării.
Această structură este singura care poate dezbate și decide atât implicarea, cât și atribuțiile fiecărei instituții reprezentată la acest nivel (și nu numai), în lupta împotriva acestui flagel. Pe subiectul instituțiilor care știu (mai mult sau mai puțin) despre situația reală a traficului ilicit și a consumului de droguri din România și despre rolul acestora (activ sau pasiv) pe acest subiect, se poate discuta mult și în profunzime … dar poate cu altă ocazie.
Din păcate, în urma unor astfel de tragedii, situația se rezolvă în stil românesc! Inițiem repede câteva acte normative care să “biciuiască” vinovații, demitem câteva nume fără rezonanță (din lista celor de sacrificiu) și niciodată pe cele vinovate, avem “analfabeți funcțional” care coordonează celulele de criză (când ei nici măcar nu știu să treacă strada) și toate astea doar pentru câteva imagini și declarații lacrimogene, mediatizate pe bani grei de presa de serviciu.
Inițierea actelor normative se face în urma unor emoții și sunt făcute în consecință, atacând doar efectele și nu cauza generatoare de victime directe și/sau indirecte. Un ultim exemplu elocvent este și “legea Anastasia”, izvorâtă din neputința autorităților de a stăvili și descuraja conducerea autovehiculelor sub influența alcoolului sau a substanțelor interzise. Din dorința de a exploata electoral, chiar “urcând” pe suferința unor semeni și din prea multă ipocrizie, autorii unor astfel de acte normative uită (sau scapă intenționat) ceea ce este cel mai important, cauza ce a făcut posibilă o tragedie, discutând doar despre efectele acesteia … Consumatorii de alcool și droguri sunt sau pot fi autorii mult mai multor tragedii (chiar și cu pierderea de vieți) decât cele cauzate de către aceștia prin provocarea unor accidente rutiere! Numărul consumatorilor de droguri este incomparabil mai mare decât al acelora care sunt reținuți de autorități în urma unor astfel de accidente rutiere! Deci trebuie soluționate, pe lângă efecte, în special cauzele care duc la astfel de tragedii!
Despre demiteri, identic, intuim fără să greșim, că unul dintre principalii vinovați pentru multe tragedii din România, cum sunt exploziile si incendiile din spitale, spații comerciale, cluburi, etc., dar și pentru lipsa unei strategii și a unei infrastructuri medicale moderne cu dotările necesare pentru intervenția și transportul victimelor este … și Raed Arafat. Din 2014 este șeful structurilor pentru situații de urgență din România! Ca să nu mai vorbim de bâlbele și erorile făcute de acesta în perioada pandemiei de Covid-19! Structurile conduse de Arafat sunt cele responsabile pentru emiterea avizelor/autorizațiilor de funcționare și pentru intervenția în situații de urgență. Oare de ce nu s-a schimbat nimic în acest sector și totuși avem de peste nouă ani același personaj? Să nu-mi spuneți că în țara asta chiar nu se găsește cineva mai bine pregătit, mai eficient, profesionist … și “mai român”! Dar nu, nu Arafat este de vină! De vină sunt cei care îl mențin în funcție, de atâția ani, temându-se să-i supere “susținătorii”!
Cât despre cel care coordonează azi, nemeritat, “celulele de criză ” pentru situațiile de urgență, spun doar că nu trebuie să uite că este co-autor direct și/sau indirect pentru tot ce înseamnă azi societatea românească (mai puțin pentru lucrurile bune)! A fost președintele Camerei Deputaților mulți ani (prea mulți), a fost vice prim-ministru, co-președinte al Coaliției de guvernare din 24 Noiembrie 2021 și azi … chiar prim-ministru!
Și dacă, după atâta “experiența” politico-administrativă, a învățat că atunci când nu știi, nu este nicio rușine și chiar este bine să întrebi, îi recomand o SOLUȚIE, cel puțin pentru situațiile în care activitatea economică prestată poate cauza astfel de tragedii (cum este cea de la Crevedia) și care ar putea să compenseze lipsa și dorința unora de implicare, dar mai ales pentru a salva vieți: fiscalizarea veniturilor din activitățile economice să fie condiționată de obținerea TUTUROR autorizațiilor/avizelor de funcționare a agentului economic! Adică, pe românește, fiscalizarea/defiscalizarea caselor de marcat să depindă și de dovada existenței autorizației de funcționare! SIMPLU!!