Ce le pregătește transportatorilor Administrația Portului Constanța pentru septembrie
Cozile enorme la intrarea în Portul Constanța i-au adus la disperare pe șoferii de camioane, care așteaptă zile întregi să descarce marfa. După sistemul e-ticketing, în probe deja, Administrația Porturilor Maritime SA Constanta pregătește încă o soluție pentru fluidizarea traficului în zonă, pentru luna septembrie.
Concret, este vorba de Sistemul de cântărire dinamică și de măsurare dimensiuni (sistemul weight-in-motion), după cum au precizat pentru Ziarul Puterea reprezentanții Portului Constanța. Pe lângă fluidizarea traficului, acesta ar trebui să ajute și la eficientizarea activității în port.
“În prezent, acesta este în faza de proiect-pilot, urmând să se implementeze într-o zonă de acces portuar, în vederea testării și evaluării tipurilor de senzori propuși, urmând să intre în testare la sfârșitul lunii septembrie 2023”, a declarat pentru Ziarul Puterea, Florin Vizan, directorul general al Companiei Nationale Administrația Porturilor Maritime SA Constanta.
În același timp, este deja în teste aplicația IT de rezervare pentru traficul rutier de camioane, Ticket Management System, aceasta urmând să fie lansată. Astfel, toți transportatorii cu activitate în Portul Constanța își vor putea rezerva prin intermediul aplicației intervalul orar pentru încărcare sau descărcare, la operatorul către care se îndreaptă.
Programarea poate fi făcută de către trader/transportator, iar operatorul o va aproba. Camionul de marfă va avea la dispoziție 4 ore să încarce sau să descarce, inclusiv să realizeze anumite formalități vamale, urmând ca la finalul acestui interval orar să iasă din Portul Constanța.
Soluția informatică este gratuită și se aplică în toate zonele de acces portuar în care sunt identificate valori crescute privind traficul auto.
Aplicația IT de rezervare pentru traficul rutier de camioane, Ticket Management System, este dezvoltată de CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, din fonduri proprii.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirma în urmă cu câteva zile că va fi lansat sistemul e-ticketing în portul Constanţa, care va face ordine în port. Obiectivul este dublarea volumelor de cereale care trec pe aici, la 4 milioane de tone pe lună, spre marea nemulțumire a fermierilor români, care nu reușesc să-și vândă recolta la prețuri acceptabile.
În primele șapte luni, peste 8 milioane de tone de cereale ucrainene au ajuns în portul Constanța
Digitalizarea operaţiunilor din portul Constanţa se realizează în cadrul unui proiect pe fonduri europene. După implementarea sistemului e-ticketing, vor urma celelalte etape, în 2024.
Ce presupune Sistemul Weight in Motion
Sistemul Weight in Motion (WIM) utilizează senzori piezoelectrici sau quartz în covorul asfaltic pentru a cântări și a clasifica vehiculele. Se adună, astfel, informații foarte detaliate, cum ar fi dimensiunile autovehiculelor, tipurile acestora, numărul de osii, greutățile pe osie, greutatea totală a autovehiculului.
Este instalat pe autostrada sau drumuri naționale pentru a cântări vehicule la viteze normale (20 – 130 km/h) pentru a detecta, număra și clasifica vehiculele. Clasa de încredere a acestui sistem este de 95 %.