La „Golden Gate”-ul de la Brăila, șuruburile parapetului sunt puse de formă, „deșurubate”
La o lună și jumătate de la inaugurarea podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, cel mai important proiect de infrastructură construit după 1990, au fost descoperite lucrări făcute de mântuială, în stilul consacrat al meșterului „Dorel”
Podul suspendat peste Dunăre este o lucrare de mare complexitate, realizată prin utilizarea celor mai performante tehnologii de către companiile IHI Infrastructure din Japonia și We Build SpA (fostă Astaldi), din Italia.
Spre exemplu, în vara anului trecut, când au fost montate cele 86 module ale tablierului metalic, japonezii de la IHI Infrastructure au măsurat cu laserul alinierea modulelor și pentru că au descoperit o abatere de 2-3 milimetri la lungimea totală de 1,9 km a tablierului au dispus re-alinierea modulelor, cu abatere zero.
Dar multe lucrări au fost realizate de lucrători români și printre aceștia s-au nimerit și meșteri nepricepuți sau indolenți.
Locuitorii din Brăila care au străbătut pasajul pietonal al podului peste Dunăre, supranumit „Golden Gate”-ul României, au observat că șuruburile de la parapet sunt puse de formă, acestea nefiind strânse.
„Aaaa….Ce ai făcut, mă, nene, mă? Aoleu, altul! Tot podul așa este. Câte un șurub, și ăla nepus. Uite, nimic nu-i strâns aici la pod. Nici un șurub nu-i prins. Ia uite, aici iese șurubul. Gaură! Aici nu are.
Sunt strânse cu mâna! Ia uite! Ăsta iese, ăsta iese… Podul o să cadă mâine, poimâne… Cade podul pe noi, fraților!”, spune unul dintre cei doi brăileni care au postat filmarea pe TikTok.
Din filmare se constată că multe șuruburi nici nu puteau fi utilizate pentru fixarea pieselor parapetului din cauză că sunt prea scurte.
CNAIR: „Nu există niciun risc ca podul să se prăbușească”
Reprezentanții Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susțin că este vorba de neglijența unor echipe de constructori și nu există niciun risc ca podul să se prăbușească.
„Pentru că, în mod normal, când sunt șuruburi, le iei dintr-un capăt și le strângi pe rând, pe fiecare. Probabil că au avut mai multe echipe. Echipele nu au fost împărțite pe sectoare, cum trebuie, și au omis, efectiv, să strângă anumite șuruburi. Să ia măsuri pentru a strânge aceste șuruburi. Nu există niciun risc ca podul să se prăbușească”, a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.
Reamintim că în urmă cu două săptămâni, pe calea de rulare a podului au apărut mai multe denivelări. Atunci, directorul CNAIR, Cristian Pistol, a explicat că acele denivelări ale asfaltului au apărut din cauză că șoferii autocamioanelor nu au respectat restricțiile de tonaj impuse în zilele caniculare, când este interzis accesul pe drumurile naționale și implicit pe pod, a autovehicolelor cu masa maximă autorizată mai mare de 7,5 tone.