S-a verificat „Golden Gate-ul” de Brăila. 70 de șuruburi erau desfăcute!
Cel mai inaugurat pod de la Revoluție încoace are parte numai de probleme. După ce șoferii s-au plâns de „valurile” din asfalt, acum au fost descoperite șuruburi nestrânse la structura de rezistență.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anaunțat că echipele constructorului italian Webuild au verificat miercuri 35.000 din cele 100.000 de şuruburi ale parapetului montat pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, ocazie cu care au fost identificate aproximativ 70 de şuruburi slăbite.
„Continuă și astăzi verificarea șuruburilor parapetului montat pe Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila de către constructorul italian Webuild!
Ieri au fost verificate 35.000.
Operatiunea, supravegheată de echipa CNAIR pentru implementarea proiectului, va continua până ce vor fi verificate toate cele 100.000 de șuruburi folosite la montarea parapetelor pe pod”, se arată într-o postare făcută, joi, de CNAIR pe Facebook.
Verificările vine după ce în mediul online au apărut imagini video absolut uluitoare surprinse pe pod. În filmare se poate vedea clar cum mai multe șuruburi de pe balustrada metaliză a podului sunt puse acolo mai mult de formă, în vreme ce altele pot fi scoase cu mâna goală, fără vreo șurubelniță sau vreun alt obiect ajutător!
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră – a fost inaugurat într-o ceremonie fastuoasă la care au luat parte mai mulţi oficiali ai statului.
La ceremonie au participat preşedintele Klaus Iohannis, preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, premierul Marcel Ciolacu, dar şi ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Lungimea totală a podului este de 1.974,3 metri; înălţimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundaţiei, iar podul are 3 deschideri.