Sindicaliștii de la CFR organizează o grevă de avertisment pe 15 septembrie
Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane (FNFMCV) a anunțat, astăzi, că va declanșa o grevă de avertisment în ziua de 15 septembrie 2023. Sindicaliștii sunt hotărâți să întrerupă munca în intervalul 7.00-9.00, pentru a atrage atenția asupra impasului în care a intrat dialogul dintre ceferiști și stat.
Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane (FNFMCV), cea mai mare și mai reprezentativă organizație sindicală a ceferiștilor din România, afiliată la Blocul Național Sindical, a anunțat azi, public, pe Facebook, că în data de 15 septembrie 2023 va declanșa o grevă de avertisment.
“Precizăm că întreaga procedură de declanșare a conflictului de muncă, potrivit dispozițiilor legale în materie, a fost parcursă, iar detaliile prin care s-a încercat amânarea sau anularea protestului nostru au fost la rândul lor, depășite, rezolvate. Din păcate, așa cum s-a întâmplat în fiecare guvernare care s-a angajat să rezolve problemele căii ferate, aflată, așa cum bine se știe, de ani și ani de zile, în moarte clinică, noi, ceferiștii, constatăm că agenda politicienilor care preiau managementul căii ferate nu corespunde cu lista de priorități formulată cu claritate și public de către lucrătorul feroviar”, susțin sindicaliștii în comunicatul publicat pe pagina de Facebook a FNFMCV.
Motivele invocate de sindicaliști pentru declanșarea grevei de avertisment sunt: lipsa bugetelor de venituri și cheltuieli aprobate pe anul în curs, lipsa finanțării strategice pentru readucerea infrastructurii feroviare românești la parametrii europeni (unde ar fi nevoie de câteva zeci de miliarde de euro și nu s-a investit nimic), lipsa de investiții în material rulant de calitate, modern și, nu în ultimul rând, lipsa unor salarii corecte și motivante care să permită înlocuirea unei generații de ceferiști cu o alta.
”Se amintește din ce în ce mai rar că în astfel de condiții de salarizare, dar mai ales având în vedere relația greșită care se construiește între management și lucrătorii feroviari, companiile de stat de la calea ferată, unități strategice pentru economia românească, vor rămâne fără angajați. Deja, deficitul de angajați depășește 6.000 de oameni, iar orele suplimentare înregistrate sunt de ordinul zecilor de mii”, se mai precizează în comunicat.