Glovo: tu comanzi, noi nu-ți livrăm! Cum își bate joc Glovo de clienți
Aplicațiile de curierat pentru livrări la domiciliu au înflorit de când cu pandemia, dar la umbra lor au crescut înșelătoriile. Din ce în ce mai mulți clienți Glovo se plâng că nu le mai ajung comenzile și că li se dă țeapă.
Câțiva cetățeni au sesizat cotidianul Puterea că au avut experiențe neplăcute cu firma de curierat Glovo. Recent, Mioara S. ne-a spus că a făcut o comandă la care a avut mult și bine de așteptat pentru ca, în cele din urmă, să nu-i mai ajungă. „Am comandat prin aplicație de la un restaurant un meniu, urmând toți pașii aplicației și plătind evident în avans, cu cardul. Mă sună curierul să spună că se află în Bd. Mihalache, comanda pe care o dădusem trebuia să ajungă pe o stradă din apropiere de Calea Floreasca. Îi spun că nu e bine și unde trebuie să ajungă. El nu că e în Bd. Mihalache. Nu trece mult și pe aplicație îmi apare că mi s-a livrat comanda. Eu, însă, nu am primit-o! Odată ce comanda apare ca livrată nu mai poți să dai de curier, dispare din peisaj. Sun la restaurantul la care am făcut comanda, acolo mi se spune «Doamnă, noi am pregătit comanda și am dat-o curierului, din clipa în care am predat-o curierului și până vă ajunge dv. nu mai este responsabilitatea noastră, ci a curierului și a firmei de curierat!». Bun! Pe curier nu mai ai de unde să-l iei, fiindcă odată ce ți-a închis comanda și aplicația îți spune că a fost livrată nu mai ai ce să-i faci. Trebuie să suni la Glovo. Dar acolo, nu vă închipuiți că e simplu să dai de ei”, ne-a povestit furioasă Mioara.
Într-un final doamna a reușit să îi contacteze pe cei de la firma amintită, dar a primit același răspuns „comandă livrată”. După multe parlamentări cu persoana de la telefon, „ca să nu mai fiu așa de «recalcitrantă», după cum m-a caracterizat persoana care mi-a răspuns din partea Glovo, mi s-au promis banii înapoi, fără să mi se ia comisioane sau altceva. I-am primit, dar nu asta era ideea. Am pierdut câteva ore cu sunatul la restaurant, că de curier oricum nu mai știu nimic, apoi cu ajunsul la o persoană de contact din partea firmei de curierat, pentru ca, în cele din urmă, să rămân flămândă. Nu mi s-a explicat de ce, unde s-a pierdut comanda mea, cui a predat-o, de fapt, curierul?”, adaugă Mioara.
Pe lângă faptul că unii patroni HoReCa se plâng că firma de curierat le percepe comisioane mari, Glovo nici nu-și onorează toate comenzile așa cum susține în reclama sa „Tu comanzi, noi îți livrăm!”. Dar cine mai crede în reclamele de astăzi?! Cazul Mioarei S. nu este singular, semn că bătaia de joc a firmei față de clienți este mare. Sonya R. este un alt client țepuit de un curier Glovo.
„Am plasat o comandă la Glovo, am plătit, urmând toți pașii. Aplicația îmi arăta că este în procesare comanda mea. Mi-a indicat apoi că a fost ridicată de curier și că urmează să mi-o livreze. Aveam numele curierului și tot. Cu două minute înainte de a primi comanda, curierul mi-a închis comanda și mi-a spus că magazinul este închis, deci nu are ce să îmi mai livreze și că Glovo îmi va returna apoi banii în cont, în următoarele zile. A trecut o săptămână, dar banii nu mi s-au mai returnat.”
Poveștile celor două doamne nu sunt niște incidente rare, mai multă lume se plânge. În plus, sistemul de a face sesizări către Glovo este de-a dreptul chinuitor. Totul se face prin mail, trebuie să aștepți să ți se răspundă, când au chef, dacă au chef, iar asta ia timp și nervi. Adesea livratorii firmei de curierat sunt angajați din Asia care nu cunosc Bucureștiul și fac confuzii între adrese. Altfel nu se explică de ce poate spune cineva că e la adresa corectă, dacă el se află în Bd. Mihalache, iar comanda e la o adresă din zona Calea Floreasca, în cealaltă parte a sectorului?