Electric vs. diesel, războiul industriei auto. Cine poluează mai mult?
Știrea că un automobil Tesla, folosit ca taxi, a parcurs 1,8 milioane de kilometri a devenit vedeta pe internet. Însă, comparată cu o mașină diesel, folosită o perioadă mai lungă de timp, arată că amprenta asupra mediului este mai mică la automobilul cu combustie.
În prima poză este un taximetrist neamț, Hansjörg von Gemmingen-Hornbergcare, care și-a luat Tesla în urmă cu nouă ani, a parcurs cu ea un milion și opt sute de mii de kilometri și a schimbat șase baterii și opt motoare.
Hansjörg von Gemmingen-Hornbergcare și Tesla folosită ca taxi
Plus curent de 90,000 megawați, adică, retrovertit în combustibili fosili, cam 50 de tone de benzină. A se calcula amprenta.
În a doua poză este un norvegian, Magnus Sæle, care a parcurs în douăzeci și opt de ani, trei milioane și patru sute de mii de kilometri cu un Mercedes W 124 cu motor diesel de 2,2 litri și un consum mediu de șapte litri la suta de kilometri, cu același motor și cutie de viteze (automată), arzând, în total, 40 de tone de motorină.
Magnus Sæle și al său Mercedes care a poluat mai puțin, ca taxi
A se calcula amprenta. Sau, și mai bine, a se arunca mașinile electrice la gunoi, cu globalismul, climatopatia și cu iubirea de chinezi cu tot.