Așa arată primul tren cumpărat de România la 20 de ani după Săgețile Albastre
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu, a făcut publice fotografiile cu trenul electric ce va intra în circulație pe căile ferate române.
”Acesta este 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝗿𝗲𝗻 achiziționat de România după 𝟮𝟬 𝗮𝗻𝗶 de la momentul achiziționării ultimelor trenuri, Săgețile Albastre. Acest tren este unul 𝗲𝗹𝗲𝗰𝘁𝗿𝗶𝗰, se află în etapa finală de producție și va fi livrat până la sfârșitul acestui an. După livrarea în România, acest tren va intra în circulație, cu călători, pe linia feroviară CFR București – Constanța.
Reprezentanți ai Autorității pentru Reformă Feroviară #ARF au efectuat în perioada 4-6 octombrie o vizită tehnică de lucru la fabrica ALSTOM din Katowice, Polonia, unde se fabrică primele rame electrice din cadrul contractului încheiat anul trecut între Statul Român și compania Alstom Ferroviaria SpA.
Acest prim tren electric este parte din contractul de achiziție a 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs și mentenanța acestora pentru 15 ani, cu posibilitate de extindere la 30 de ani. Investiția se realizează prin intermediul Autorității pentru Reformă Feroviară, autoritatea din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, responsabilă cu organizarea serviciilor de transport feroviar de călători și achiziția de material rulant necesar pentru îmbunătățirea calității acestora.
Pe măsură ce vor fi livrate și restul trenurilor în cursul anului următor, se vor introduce noi servicii pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului între capitală și principalele centre urbane ale țării:
București Nord – Constanța
București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
București Nord – Brașov – Cluj
Brașov – Deda – Cluj
București Nord – Brașov
București Nord – Iași
București Nord – Suceava
București Nord – Galați
București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
Cluj – Timișoara
Cluj – Suceava – Iași
Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, iar valoarea contractului este de 2.421.771.878 lei, fără TVA”, a spus secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu.