Continuă războiul cu Romatsa! Dan Air renunță la Brașov și se mută la Bacău
Oficialii companiei aeriene Dan Air vor anunța miercuri, 1 noiembrie, că nu sunt de acord cu o decizie a Aeroportului Internațional Brașov.
Dan Air va organiza miercuri, 1 noiembrie, o conferință de presă în care va anunța încetarea operațiunilor de la Brașov și mutarea curselor pe aeroportul din Bacău. Conferința de presă are loc în contextul anunțului făcut de Aeroportul Internațional Brașov, în urma întâlnirii cu reprezentanții Romatsa, cu privire la decizia de amânare a extinderii orarului de funcționare al aeroportului pentru luna ianuarie 2024.
Programul Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav va fi extins la 16 ore, în intervalul orar 07.00-23.00, începând cu data de 15 ianuarie 2024. Noul program a fost stabilit luni, 30 octombrie, în cadrul unei întruniri care a avut loc la sediul Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian – Romatsa RA din Bucureşti, în prezenţa oficialilor braşoveni şi a conducătorilor autorităţilor care reglementează domeniul aeronautic în România.
„Decizia pe care am convenit-o astăzi (luni, 30 noiembrie, n.r.) reprezintă un prim pas spre dezideratul pe care ni l-am propus de la bun început, şi anume acela de a avea un aeroport funcţional 24 de ore din 24. Vom continua întâlnirile de lucru cu partenerii noştri de la Romatsa şi AACR, fără sprijinul şi susţinerea cărora nu am fi putut deschide Aeroportul Braşov la 15 iunie. Le mulţumim şi pe această cale atât pentru faptul că au înţeles necesitatea şi oportunitatea extinderii programului după care funcţionează aeroportul nostru, de la 12 la 16 ore, cât mai ales pentru că au reuşit să identifice resursele umane şi materiale pentru a realiza acest lucru”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Şerban Todorică.
Primul aeroport construit în ultimii 50 de ani a început cu stângul: puține curse, contracte inexistente cu operatorii aerieni. Singura companie care insistă cu zboruri la Brașov este Dan Air, operator deținut de Dan Iuhas. Aceasta reclamă faptul că noul aeroport are probleme majore în funcționare, din cauza restricțiilor impuse de Romatsa pentru spațiul aerian din apropierea Brașovului, doar între orele 7 PM și 7 AM.
De altfel, cei de la Dan Air și-au făcut publicitate gratuită pe seama scandalului cu Romatsa. Ei i-au acuzat pe controlorii de trafic de la Romatsa că pun în pericol siguranța pasagerilor. Reprezentanții firmei au făcut referire la un zbor Tarom din decembrie 2007 care era să coste viața pasagerilor. Aeronava s-a lovit de o mașină pe pistă, în timpul decolării pentru că Romatsa R.A, spun cei de la Dan Air, nu s-a asigurat că pista era liberă.