Avertismente pe ambalajele preparatelor din carne, similare celor de pe țigări
O echipă de la Universitatea Durham, din Anglia, a dorit să testeze dacă avertismentele privind impactul consumului de carne pot să scadă volumul cumpărăturilor și, deci, să mâncăm mai puțină carne.
Acest demers vine după ce toate datele indică faptul că țările bogate au un consum foarte mare de carne.
Într-o cantină, 1.001 consumatori obișnuiți cu preparate din carne, au fost testați în privința a 20 de preparate din pește, vegetariene, vegane și, desigur, din carne. Acestea din urmă au fost ornate cu mai multe tipuri de avertismente: de la poluarea indusă de producția de carne, la pericolele pe care aceasta o are asupra sănătății, până la creșterea riscului pandemic legat de creșterea intensivă.
Și se pare că experimentul funcționează și chiar destul de bine. Astfel, studiul arată o scădere evidentă a consumului preparatelor vizate, cu 7 – 10%. Cu alte cuvinte, avertismentul a micșorat apetitul pentru aceste preparate. Și nu numai la momentul respectiv, ci a dus la formarea unui reflex care funcționează atunci când se fac cumpărături. Mesajul cel mai eficient este cel legat de riscul pandemic (10% abandon).
Deocamdată, nici în Anglia, nici în Franța nu este de actualitate postarea unor asemenea avertismente care ne duc cu gândul la cele existente pe pachetele de țigări și sticlele de alcool. Dar să nu uităm nici mesajele privitoare la reducerea consumului de grăsimi, dulciuri sau preparate ce conțin multă sare…
Așadar, în condițiile în care consumul de carne trebuie redus – de exemplu, în Franța, cu 15% până în 2030, soluția avertismentelor lipite pe ambalajele unor preparate din carne este tot mai aproape.