Reactivarea PCR șuntează reforma administrativă asumată de Ciolacu
Reorganizarea instituţionalã care prevede desființarea a peste 200.000 de posturi vacante din diverse organisme publice, riscã sã eşueze.
Asta pentru cã zeci de mii de yesmani şi lipitori de afişe cu studii fãcute din ani în Paşti, la tot felul de pseudo-universitãţi private de doi lei, instalaţi politic de ani buni în fotolii confortabile de şefuţi şi şefuleţi, se dau de ceasul morţii sã gãseascã sprijin politic pentru a nu le fi luatã titulatura de şefuţ sau şefuleţ de pe cartea de vizitã şi, odatã cu ea, parte din caşcavalul barosan încasat lunã de lunã de la stat.
Pericolul de a ajunge din şefuţ sau şefuleţ un simplu angajat obligat sã munceascã opt ore pe zi, vreme de 22 de zile pe lunã, i-a fãcut pe mulţi analfabeți funcţional, paraşutaţi în funcţii de conducere, sã reactiveze PCR-ul (sistemul de Pile, Chestii, Relaţii) pentru a-şi proteja interesele.
Cum aparatul de stat este o vacă bună de muls pentru tot felul de sinecuri, şefuţii şi şefuleţii din aparatul central, înregimentaţi politic, au gãsit calea de a-şi securiza caşcavalul.
Unii au ales detaşarea sau transferul la alte entităţi publice unde personalul nu era ocupat, urmând ca dupã reforma adminstrativã sã şi rãmânã înfipţi în fotolii de conducere. Alţii, au ales sã ia cale “pribegiei” la privat. Când spun privat nu vă gândiţi la o societate comercială finanţată integral din banii vreunei persoane fizice. Nicidecum! Mă refeream la entităţi private, de genul societãţilor comerciale sau al regiilor, care se ghiftuiesc tot din bani publici.
Şi în teritoriu este freamãt mare. Asta pentru cã mare parte din baroni încearcă sã-şi menţinã supremaţia locală împãcând şi capra, adicã protejaţii politic plantaţi în funcţii de conducere, dar şi varza, adicã OUG-ul premierului Ciolacu. Deja o parte din aceastã categorie de baroni locali şi-au fãcut deja planuri pentru a raporta la centru, atunci când se va trage linie, că au asanat schemele de personal, deşi în realitate nu vor opera nicio modificare.
O altã categorie de baroni locali ceva mai “inteligenţi” şi-au securizat posturile protejaţilor, umflând din pix schemele de personal chiar înainte de apariţia OUG-ului care presupune economii la buget. Aşa cã la tãiere va fi simplu pentru ei: vor raporta că au dispãrut chiar posturile inventate de ei, peste noapte, din pix.
Una peste alta, sunt aproape sigur cã atunci când reforma administrativã propusã de premierul Ciolacu va fi finalizatã şi se va trage linie, în instituţiile publice vor exista în continuare zeci de mii de şefuţi şi șefuleți cărora le vor fi inventate şi reinventate sporuri care mai de care mai năstruşnice, pentru ca lefurile babane ale acestora sã fie şi mai babane.
Efectele “reformei” administrative ar fi trebuit să se vadă deja creionate în proiectul bugetului de stat de anul viitor. Din păcate, cifrele arată însă că după acest “cutremur administrativ”, extrem de necesar pentru schimbarea la faţă a instituţiilor publice, economiile înregistrate cu tăierile de posturi nu vor da drumul la robinetul cu lapte şi miere şi pentru amarăşteanul de rând sau pentru mediul privat. Cel mai probabil, aceştia din urmă se vor trezi că au doar dreptul de a plăti taxe şi impozite mai mari, căci, nu-i aşa, cineva trebuie să achite oalele sparte de caracatița politico-administrativă, care va continua să stea liniștită la stat.
Să dea Dumneze să mă înşel, dar cred că pot să pun pariu că la finalul “reformei administrative” mult trâmbiţate nu o sã vedem vreun şefuţ sau şefuleţ actual cã va zgãria uşile unui oficiu al forţelor de muncã în căutarea disperată a unei slujbe.