Soluția ingenioasă găsită de constructorii lotului 1 de pe Autostrada A7
Pentru a-și îmbunătăți performanțele în activitate, Asocierea Retter – Pizzarotti a găsit o soluție ingenioasă și, cu sprijinul proiectantului de specialitate – SSF RO, a pus bazele propriei producții de grinzi în șantier.
Astfel, turnarea primelor grinzi în șantier a început în data de 15 septembrie. Pe tronsonul 1 al autostrăzii Moldovei, care măsoară 21 de kilometri și se intersectează cu Autostrada A3 București – Ploiești, sunt necesare peste 400 de grinzi.
Lotul 1 Dumbrava-Mizil de pe A7 are o lungime de 21 de kilometri și include construcția a 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 de metri.
Mobilizarea și buna colaborare între Asocierea Retter – Pizzarotti și SSF RO – proiectantul de specialitate care a contribuit cu soluția tehnică pentru realizarea grinzilor în șantier, au făcut ca progresul pe acest lot să fie deja notabil.
La construcția celor 15 structuri de pe traseul Autostrăzii (poduri și pasaje) se lucrează zi și noapte. Dintre cele 39 de podețe pe pe acest lot, 34 sunt în lucru, potrivit ultimei informări transmise de constructor.
Acest lucru a fost posibil prin faptul că asocierea Retter – Pizzarotti și-a făcut propria producție de grinzi în organizarea de șantier. Este vorba de o grindă reproiectată în cadrul proiectului DDE de către SSF-RO.
Peste 400 de grinzi, pe lotul 1 al Autostrăzii Moldovei
Guido Retter, CEO RETTER Projectmanagement SRL, a declarat motivul pentru care a decis să producă grinzile în șantier:
”Am reproiectat aceste grinzi pentru că soluția din proiect mă trimitea spre un singur producător, care oricum nu ar fi avut capacitatea de producție în condițiile numărului mare de grinzi pentru astfel de contracte cum sunt acestea de pe autostrada A7. Doar la lot 1 avem peste 400 bucăți de grinzi!
Dar am avut și motive tehnice și logistice care făceau necesară reproiectarea grinzilor cu o lungime l=40m și cu o înălțime de h=2,10m.