Reabilitarea căii ferate Caransebeș-Arad s-a blocat în birocrație
La Timișoara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și primarul orașului de pe Bega, Dominic Fritz, se ceartă la cuțite pe un sens giratoriu. De pierdut au timișorenii și călătorii CFR care au nevoie de reabilitarea căii ferate Caransebeș-Arad.
Lucrările de modernizare cu fonduri europene din PNRR a căii ferate Arad-Caransebeș au fost împărțite în patru loturi. Dintre acestea, lotul cu cele mai mari probleme este cel care cuprinde Timișoara, iar asta din cauza unui sens giratoriu suspendat care a aprins spiritele între Ministerul Transporturilor și Primăria municipiului Timișoara.
„Acel sens giratoriu suspendat, pur şi simplu, nu este posibil din motive de siguranță pentru că, mai ales într-o situaţie de accident sau aşa ceva, se va bloca sus. În acest sens se vor bloca ambulanţele şi aşa mai departe şi va avea efecte foarte periculoase”, susține Dominic Fritz, primarul Timișoarei. În timp ce ministrul Transporturilor spune că de fapt totul ar proveni de la autorizația de construire a unui bloc, exact pe locul unde ar trebui amplasat sensul giratoriu. „În 2021 au dat o autorizație de construire pentru un bloc care e taman acolo unde ar trebui să facem noi sensul giratoriu. Aceste pasaje nu sunt pentru cei de la CFR, sunt pentru Timişoara, pentru oraş”, îi dă replica edilului Timișoarei, Sorin Grindeanu.
De pe urma neînțelegerilor dintre cei doi, suferă timișorenii care sunt nevoiți să stea la barieră uneori și trei sferturi de oră, când trece trenul, dar și România, în general, fiindcă nefinalizarea lotului care include Timișoara, afectează finalizarea întregului proiect de reabilitare a căii ferate Caransebeș-Arad, ce are o valoare totală de aproximativ 9 miliarde de lei.