După „rețeta” Podului de la Brăila: Noul tren electric a circulat tractat de o garnitură de marfă
Sosirea primului tren electric cumpărat din Polonia s-a făcut ieri cu mare tam-tam în Gara de Nord din București. Numai că, în realitate, totul a fost doar o șușanea ieftină pusă la cale de istoricul președinte al Autorității de Reformă Feroviară (ARF), Ștefan Roșeanu, ca să-și facă imagine, dar mai ales, să-l păcălească pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Primul tren electric Alstom Coradia Stream pentru România produs în Polonia a ajuns ieri în Gara de Nord. Este primul tren din cele 37 comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară prin intermediul unui proiect european în valoare de 2,4 miliarde de lei, adică circa 480.000.000 de euro. Asta ar însemna că prețul unui nou tren produs în Polonia ar fi, în medie, cam 13.000.000 de euro. Dar, surprize, surprize!
13.000.000 de euro pentru tren nou tractat de o locomotivă de marfă
Noul tren venit cu mare tam-tam din Polonia a ajuns în Gara de Nord tractat, adică la „la rece”, fără a fi pornite motoarele, de, atenție, o garnitură de marfă a unei firme private (vezi filmarea). Practic, este de neînțeles de ce noul tren adus din Polonia nu a sosit în București fără să fie tractat. Mai mult, cam jumătate din cele 350 de locuri ale celor șase vagoane nu aveau montate scaunele pentru călători. Colac peste pupăză, noul tren, care costă circa 13.000.000 de euro, urmează să efectueze o serie de teste dinamice pe Inelul de la Făurei al AFER şi pe reţeaua feroviară publică, după care, va trebui să parcurgă de probă încă vreo 10.000 km.
După inaugurarea podului de la Brăila, Grindeanu „recidivează” cu noul tren tractat de o garnitură de marfă
De ce nu s-au făcut aceste teste în Polonia ca să ajungă netractat în România poate doar pentru rodaj? Doar pentru că președintele AFER, licențiat în istorie, Ștefan Roșeanu, să-și facă imagine, mai ales după ce a dat asigurări ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, că suntem în grafic cu achiziția de trenuri electrice. Numai că ceea ce s-a întâmplat ieri în Gara de Nord, unde ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, n-a catadicsit să fie prezent că deh …e luni dimineața și după nopțile petrecute în cluburile de fițe e cam greu, seamănă cu inaugurarea podului de Brăila. Astfel, ministrul Sorin Grindeanu mai bifează în agenda sa o altă „realizare” măreață care nu este finalizată.