Dispozitivelor digitale cresc performanța la matematică în anumite condiții
Tania Bastianic, analist de politici educaționale în cadrul PISA, a vorbit, astăzi, la conferința privind rezultatele elevilor români la testarea PISA 2022, despre modul în care influențează dispozitivele digitale performanțele școlare ale elevilor. Se pare că telefonul mobil și alte dispozitive digitale por fi benefice în anumite condiții.
Pe baza analizei rezultatelor PISA 2022, experții Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) au ajuns la concluzia că telefonul mobil sau alte dispozitive digitale utilizate la școală, până la o oră, în scopuri de destindere sau chiar până la trei ore în scopuri de învățare, cresc performanța lor la matematică. „Dacă nu sunt utilizate deloc dispozitivele digitale în școli, rezultatele sunt mai slabe decât atunci când astfel dispozitive sunt folosite până într-o oră. Dacă elevii le folosesc până într-o oră, rezultatele lor vor fi cu 15, chiar cu 20 de puncte mai ridicate. Dacă sunt utilizate în scopul recreerii mai mult de o oră, rezultatele încep să scadă. (…) Dacă vorbim despre folosirea lor în scopul învățării, până la 3 ore, rezultatele, sunt, de asemenea, pozitive. Dacă petrec mai mult de trei ore pe astfel de dispozitive, e prea mult și rezultatele încep să scadă”, a spus, demonstrând cu grafice, Tania Bastianic, analist privind politicile educaționale din cadrul PISA, prezentă la conferința despre rezultatele elevilor români de la ultima testare PISA, cea din 2022.
România ocupă pe locul 11 în rândul țărilor care au declarat utilizarea dispozitivelor digitale în școli. Timpul folosit astfel, conform raportării, în scop de învățare și în cel de destindere îl depășește pe cel petrecut de elevi la școală.