Încă o „performanță” marca Grindeanu: Centura Comarnic este în grafic doar pe …poduri
Un document oficial al Parlamentului scoate în evidență o situație incredibilă privind construirea centurii orașului Comarnic, prin care se demonstrează, încă o dată, că ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, mai bifează o inaugurare electorală, fără să aibă habar de realitate.
Contre electorale pe Centura Comarnic între Grindeanu și Dumitrescu
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost prezent pe 6 noiembrie 2023 în județul Prahova, pentru a participa alături de autoritățile locale, în frunte cu președintele PNL al Consiliului Județean, Iulian Dumitrescu, la începerea lucrărilor pe Varianta Ocolitoare a orașului Comarnic.
Această lucrare, în lungime de 5,9 kilometri cu două benzi de circulație, în valoarea de 236.740.000,00 lei fără TVA, adică circa 48.500.000 de euro, a fost licitată de Consiliul Județean Prahova și adjudecată pe linie liberală de asocierea SC Frasinul SRL din satul Anieș, comuna Maieru din Bistrița Năsăud (lider de asociere) și SC Artehnis SRL din Iași (Centura Comarnic, afacere de 50.000.000 de euro între PNL Bistrița și Neamț, via PNL Prahova).
Cu ocazia acestei descinderi la Valea Prahovei, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat că sunt necesare 21 de luni pentru finalizarea centurii Comarnicului, în timp ce șeful CJ Prahova, Iulian Dumitrescu, a susținut că „la anul pe vremea asta” se va circula pe varianta ocolitoare de la Comarnic. Numai că afirmațiile celor doi lideri n-au nicio legătură cu realitatea pentru că la ora actuală Centura Comarnicului este doar o gogoașă electorală.
Ministerul Transporturilor a emis avizul pentru mai puțin de 10% din totalul șoselei de centură de la Comarnic”
Potrivit unui document oficial ajuns recent la Parlament, „Ministerul Transporturilor a emis în urmă cu o lună, pe 4 octombrie 2023, avizul pentru numai patru loturi, practic mai puțin de 10% din totalul șoselei de centură care ar trebui să fluidizeze circulația pe DN 1 Valea Prahovei. Mai mult decât atât, Autorizația de Construire emisă pentru 12 luni acoperă lucrări cu o valoare de doar 8 milioane lei din totalul contractului de 236 milioane lei”. Opsss!
Practic, există autorizație de construire doar pentru cele trei poduri peste râul Prahova și cel de la calea ferată Ploiești-Brașov, adică doar pentru vreo 500-600 m, ceea ce reprezintă doar circa 10% din lungimea centurii de la Comarnic. Restul lucrărilor la centura Comarnicului încă nu au fost autorizate, fiind abia acum pe circuitul legal de avizare de la Consiliul Județean Prahova și CNAIR. Așadar, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și „eternul absent” al CJ Prahova, Iulian Dumitrescu, s-au lăudat cu blana ursului din pădure, fapt pentru care Centura Comarnic este în grafic doar pe poduri.