TAROM, rămasă fără șef, anunță că restructurarea a intrat în linie dreaptă
TAROM nu spune nimic despre demisia lui Bogdan Popescu dar anunță pompos achiziția a două avioane ca parte a unei restructurări de succes.
TAROM anunță semnarea scrisorilor de Intenție, după primirea avizului Consiliului de Administrație și a Adunării Generale a Acționarilor, pentru achiziționarea a două noi aeronave Boeing 737 Max în leasing, cu livrare în august 2025.
Demersul face parte din planul de redresare al companiei ce vizează, în principal, reînnoirea flotei, măsuri de optimizare comercială (lansarea orarului de vară 2024, care are în vedere deservirea mai bună a rutelor pieței interne și creșterea gradului de folosire al actualelor aeronave), susținerea participării României la evenimentele sportive majore ale anului 2024, măsuri de eficienţă organizaţională și măsuri de optimizare a costurilor. Livrarea primelor două noi aeronave, în 2025, face parte din planul asumat pe termen lung pentru modernizarea și dezvoltarea companiei.
Acest anunț se vrea a fi unul pozitiv, însă TAROM nu vorbește nimic despre plecarea din funcție celui de-al 16-lea director în ultimii 11 ani de zile. Bogdan Popescu a rezistat doar 2 luni la conducerea operatorului de transport aerian de pasageri. El a anunțat ieri, 28 decembrie, membrii din Consiliul de Administrație că va pleca. Practic, TAROM pare o companie care nu se poate conduce, pentru că e imposibil să ștergi datoriile sau să elimini pierderile. Statul patron ține cu dinții ce această gaură neagră iluzionându-se cu tot felul de restructurări sau performante operaționale, precum mai jos:.
”Performanțele operaționale din ultimele luni ale lui 2023 care au contribuit la consolidarea fluxului de fonduri proprii generate de companie, au convins atât Adunarea Generală a Acționarilor TAROM, care a avizat semnarea scrisorilor de intenție, cât și Consiliul Concurenței care este implicat în validarea îndeplinirii de către companie a măsurilor compensatorii necesare pentru a preîntâmpina denaturarea mediului concurenţial din industria aviatică, odată cu primirea ajutorului de stat în februarie 2020.
Prin securizarea celor două aeronave, care va fi formalizată prin contractele de leasing, condițiile solicitate de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat pentru restructurare vor fi fost îndeplinite. Comisia a fost informată despre concluzionarea discuțiilor privind cele două aeronave și implicit despre securizarea aportului de capital propriu al TAROM, ca parte a planului de restructurare.
De asemenea, au fost clarificate ultimele întrebări ale Comisiei cu privire la planul de redresare, varianta actualizată al acestuia fiind trimisa la Bruxelles prin intermediul Ministerului Transporturilor și al Consiliului Concurenței.
În acest moment TAROM intră în linie dreapta în procedura de aprobare de către Comisia Europeană a planului de redresare al companiei, îndeplinind condițiile necesare pentru a beneficia de ajutorul de restructurare”.
Mesajul lui Bogdan Popescu la plecarea din fruntea TAROM
„Astăzi este ultima zi lucrătoare a anului 2023, un bun prilej de bilanţ, dar şi de revizuire a planurilor pentru viitor. La mijlocul lunii decembrie 2023, TAROM a concluzionat negocierile pentru achiziţionarea a două aeronave noi Boeing 737 Max, fiind agreate Scrisorile de Intenţie pentru semnarea viitoarelor contracte de leasing cu vânzătorul aeronavelor. Pe data de 14 decembrie, Consiliul de Administraţie a validat scrisorile şi le-a transmis Adunării Generale a Acţionarilor care, la rândul ei, a aprobat în data de 20 decembrie semnarea acestora de către management. Ieri, 28 decembrie 2023, scrisorile au fost semnate, fapt care înscrie compania TAROM ferm pe traiectoria restructurării şi modernizării. Prin securizarea celor două aeronave, care va fi formalizată prin contractele de leasing în următoarele 6-8 săptămâni, toate condiţiile solicitate de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat pentru restructurare vor fi fost îndeplinite. De altfel, Comisia a fost informată despre concluzionarea discuţiilor privind cele două aeronave şi, implicit, despre securizarea aportului de capital propriu al TAROM, ca parte a planului de restructurare. De asemenea, au fost clarificate ultimele întrebări ale Comisiei cu privire la planul de redresare, varianta actualizată a acestuia fiind trimisă la Bruxelles prin intermediul Ministerului Transporturilor şi al Consiliului Concurenţei„, se spune în mesajul directorului, obţinut de Agerpres.
Acesta a mai spus că lasă la latitudinea Consiliului de Administraţie numirea unui nou director general, la începutul anului 2024.
„În ceea ce mă priveşte, sunt bucuros că am putut contribui la ceea ce sperăm cu toţii că este punctul de inflexiune de care TAROM are nevoie în procesul de redresare şi, în perfect sincron cu echipa de conducere, am decis să las la latitudinea Consiliului de Administraţie numirea la începutul anului viitor a unui nou director general, care să continue proiectele începute şi să conducă compania în noua perioadă a redresării şi restructurării„, şi-a încheiat mesajul Bogdan Popescu.