Scrioșteanu, despre 2024: Vom avea trei autostrăzi integral în execuție
Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat, a declarat că și în 2024 vom avea parte de premiere în infrastructura rutieră.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a făcut azi o prezentare a ceea ce va însemna 2024 din punct de vedere al infrastructurii rutiere mari:
”Și anul acesta vom avea parte de premiere în infrastructura rutieră din România, printre care:
- Intră în execuție și ultimele trei loturi din Coridorul IV pan-european de transport Nădlac – Constanța, și anume: loturile montane 2 și 3 dintre Sibiu și Pitești, dar și lotul lipsă din Lugoj-Deja (celebrul lot al urșilor)
- După ce anul trecut am finalizat primele două loturi aferente Autostrăzii de Centură a Bucureștiului A0, sunt și intră în execuție anul acesta toate celelalte 5 loturi: pentru loturile 1, 3 Sud și lotul 4 Nord continuă execuția, iar pentru loturile 1 și 3 Nord încep lucrările în primăvară
- Astfel, pentru prima dată, vom avea 𝘁𝗿𝗲𝗶 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗴𝗿𝗮𝗹 𝗶𝗻 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝗲, în același timp: Autostrada Moldovei A7-13 loturi, Autostrada Bucureștiului A0 4 loturi, și Autostrada A1 – București-Nădlac 3 loturi
- Vom circula integral pe primul drum expres construit în România, respectiv DX12 Craiova – Pitești-total 120Km
- Vom circula integral pe semi-inelul sudic al Autostrăzii Bucureștiului A0 de la A1 – DN6 – DN5 – DN4 – A2-total 51 Km
- Depășim 100 proiecte descentralizate, care sunt și vor fi realizate prin parteneriate cu autoritățile locale (primării, consilii județene și asocieri dintre acestea de tip ADI), cu finanțare prin CNAIR
- Începe execuția primului lot dintr-o nouă autostradă, respectiv Autostrada Unirii A8.
Vom sprijini toți antreprenorii cu care avem contracte și, în funcție de mobilizarea acestora și știm că pe anumite șantiere este nevoie de mobilizarea suplimentară a antreprenorilor pentru a finaliza lucrările, următoarele obiective de infrastructură rutieră vor fi sau ar putea fi date în trafic anul acesta:
Autostrada Bucureștiului #A0 – Lotul 1 Sud: 16,93 km
Autostrada Bucureștiului #A0 – Lotul 3 Sud: 17,97 km
Autostrada Sibiu – Pitești #A1 – Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești: 30,3 km
Autostrada Ploiești – Buzău #A7 Lotul 1 Dumbrava (A3) – Mizil: 21 km
Autostrada Ploiești – Buzău #A7 Lotul 2 Mizil – Pietroasele: 28,35 km
Autostrada Buzău – Focșani #A7 Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii: 4,6 km
Autostrada Buzău – Focșani #A7 Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord: 10,94 km
Drum Expres de legătură Centura Oradea – Autostrada A3 (Biharia): 12,46 km
Drumul Expres Brăila – Galați: 10, 77 km
Drumul Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 1 Craiova – Robănești: 17,7 km
Drumul Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 4 Colonești – Pitești (A1): 31,82 km
După ce anul trecut am finalizat 96 km de autostradă și drum expres, avem contracte de execuție lucrări pentru încă 760 km, licitații în curs pentru încă 120 km de drumuri de mare viteză și vizăm lansarea licitațiilor pentru execuție lucrări a peste 750 km de drumuri de mare viteză, printre care:
Craiova – Târgu Jiu
Focșani – Brăila
Pașcani – Suceava – Siret
București – Alexandria
Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni
Constanța – Mangalia (Alternativa Techirghiol)
Baia Mare – Satu Mare
Arad – Oradea
Totodată, sfârșitul anului 2023 a reprezentat cel de al patrulea an consecutiv închis cu rectificare bugetară pozitivă, continuând astfel trendul ascendent al alocărilor financiare începute în guvernarea #liberală.
Avem o creștere constantă a sumelor investite din fonduri europene nerambursabile în infrastructura de transport rutier, din 2020 până în prezent:
2019: 1.891.396.000 lei
2020: 3.609.955.000 lei
2021: 4.890.701.000 lei
2022: 8.607.374.000 lei
2023: 11.075.973.000 lei (o creștere de +585% a fondurilor UE (inclusiv cofinanțare) absorbite față de 2019)
2024: estimăm peste 15 miliarde lei investiții.
Am încheiat anul 2023 cu o performanță foarte bună în ceea ce privește investițiile din fonduri europene în domeniul infrastructurii rutiere, plecând de la o alocare inițială de 2,7 miliarde euro și investind peste 3,8 miliarde euro, în ciclul financiar 2013-2020 (N+3 2023), ceea ce înseamnă o rată de atragere a fondurilor europene de peste 140%, cea mai mare parte fiind angajată și decontată în ultimii 4 ani.
Ne aflăm într-o perioadă istorică, întrucât această creștere constantă și consecutivă din ultimii 4 ani reprezintă o premieră pentru infrastructura de transport, vom continua și anul acesta, estimăm un total de peste 15 miliarde lei pentru investiții în infrastructura de transport rutier. Mulțumesc direcțiilor de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și CNAIR pentru gestionarea acestor fonduri și programe!” a spus Scrioșteanu.