Autostrada Ploiești – Brașov: Penalizări pentru proiectantul Consitrans, un abonat al banilor publici
Autostrada Ploiești – Brașov se confruntă cu probleme majore, deoarece proiectantul Consitrans va suferi penalizări din partea CNAIR. Sectorul Cristian – Codlea nu a fost lansat la licitație pentru execuție în 2023, deoarece Consitrans nu a livrat documentația promisă, potrivit reprezentanților CNAIR. De asemenea, întârzierile pe sectorul Ploiești – Comarnic vor atrage penalizări pentru prestator, conform oficialilor de la drumuri.
Consitrans, compania deținută de un bătrânel, sancționată de CNAIR
Conform CNAIR, proiectantul nu a furnizat documentația necesară, iar investigațiile geotehnice pe sectorul Ploiești – Comarnic nu au fost demarate, fapt pentru care prestatorul va fi sancționat.
Certificatul de urbanism a fost emis de Consiliul Județean Prahova pe 13 noiembrie 2023, deschizând calea pentru construcția autostrăzii. Consiliul Județean Brașov a eliberat certificate de urbanism pentru sectoarele Codlea – Cristian și Râșnov – Predeal în august și septembrie.
Consitrans a transmis temele geotehnice pentru primele două sectoare ale autostrăzii, aprobate de CNAIR pe 30 octombrie 2023. Auditorul pentru auditul de siguranță a circulației rutiere etapa I a fost desemnat pe 27 octombrie 2023, iar documentația a fost transmisă de către CNAIR.
Contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al Autostrăzii Ploiești – Brașov a fost demarat în 2021, iar data inițială de finalizare a proiectării era 11 septembrie 2024. Însă, din cauza unor motive necunoscute, noul termen de finalizare este stabilit pentru 7 ianuarie 2026.
Deși planul pentru Autostrada Ploiești – Brașov este considerat prioritar pe hârtie, există incertitudine în privința acestuia. În timp ce unii oficiali de la drumuri estimează că licitația pentru tronsonul Cristian – Codlea ar putea fi lansată în acest an, secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, nu a inclus acest tronson din A3 în previziunile sale pentru 2024.