A dispărut decizia CNSC privind tunul de 28.000.000 de euro de la Aeroportul București
Decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), de a se relua licitația de 28.000.000 de euro pentru modernizarea a două terminale de la Aeroportul Otopeni, a stricat aranjamentul găștii dirijate de sforarul șef al Ministerului Transporturilor, secretarului de stat Bogdan Mîndrescu, dar, surprinzător, acum se încearcă și ștergerea urmelor.
PUTEREA a semnalat recent faptul că secretarul de stat Bogdan Mîndrescu a regizat, către sfârșitul anului trecut, un tun financiar de circa 28 de milioane de euro la Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), dar CNSC a dejucat afacerea acestuia, dispunând reluarea licitației (Gașca Mândrescu-tun de 28.000.000 de euro la Aeroportul Otopeni).
Era vorba de contractul sectorial de lucrări având ca obiect „Proiectare, inclusiv asistență tehnică și execuție lucrări pentru Modernizare terminale și corpuri de clădire existente la Aeroportul Internațional Henri Coandă București”. Valoarea acestui contract de modernizare a terminalului sosiri și a celui de plecări de la Aeroportul Otopeni este de 135.000.000 de lei, adică circa 28.000.000 de euro, dar cu acești bani se puteau face două terminale noi.
Artizanii acestui aranjament regizat de Bogdan Mîndrescu au fost directorul general al CNAB, Sorin Păun, Maria Dinu-directorul de Investiții și Implementare Proiecte de la CNAB, favorita lui Sorin Păun, și George Niculie, bosul achizițiilor de la Aeroportul Otopeni. Numai că tunul acestora a fost blocat de Decizia CNSC nr. 2473/CS/2788 din 20.10.2023 care a admis contestația unei firme din Buzău și a dispus CNAB „modificarea documentației și punerea la dispoziția operatorilor economici a tuturor informațiilor relevante elaborării ofertelor” (vezi documentul în facsimil).
Numai că, surpriză!
Uite decizia, nu e decizia!
Decizia CNSC nr. 2473/CS/2788 din 20.10.2023 nu mai apare pe site-ul CNSC, fiind practic ștearsă (vezi documentul în facsmil), dar PUTEREA deține acest document de 28 de pagini. Și aspectul dispariției acestei decizii se vede de pe site-ul CNSC, unde sunt publicate toate deciziile instituției. Sunt publicate deciziile nr. 2474 și 2472, dar nu și cea cu numărul 2473, care făcea referire la licitația de la CNAB (vezi documentul în facsimil).
Oare cine a avut interesul să dispară de pe site-ul CNSC această decizie prin care se blocase tunul de 28.000.000 de euro regizat de sfoarul șef al Transporturilor, Bogdan Mîndrescu, prin intermediul tripletei Păun-Dinu-Niculie?