Reformă la Guvern! Se taie patru posturi vacante de la Cancelaria primului-ministru
Cancelaria prim-ministrului avea un număr maxim de 103 posturi aprobate din care se desființează un număr de 4 posturi vacante.
Cabinetul Ciolacu va adopta în ședința de joi, 11 ianuarie, o Hotărâre a Guvernului privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 832/2022 privind Cancelaria primului-ministru. Conform notei de fundamentare a proiectului, la data de 30 octombrie 2023, posturile vacante din cadrul structurii organizatorice a Cancelariei s-au desființat. Instituția avea un număr maxim de 103 posturi aprobate din care s-au desființat un număr de 4 posturi vacante, rezultând un număr maxim de 99 de posturi, exclusiv demnitarii și numărul de posturi aferente cabinetelor acestora.
Practic, a rezultat o primă configurație a compartimentelor funcționale actuale ale Cancelariei prim-ministrului, cu posturi ocupate, asupra cărora s-a aplicat analiza privind îndeplinirea, respectiv neîndeplinirea normativelor de personal stabilite potrivit art. 391 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum a fost modificat prin art. XX alin. (1) din Legea nr. 296/2023.
Analiza a pornit de la cea mai mică structură funcțională, respectiv compartimentul, și a continuat cu structurile funcționale de tip direcții și servicii, rezultând necesitatea reconfigurării structurii organizatorice a Cancelariei prim-ministrului, cu respectarea atribuțiilor Cancelariei prim-ministrului, stabilite potrivit art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 832/2022.
Astfel, structura organizatorică a instituției Cancelaria primului-ministru se va modifica după cum urmează: SERVICIUL EVALUARE, ANALIZĂ ȘI COORDONARE STRATEGICĂ se desființează întrucât nu se mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum a fost modificat prin art. XX alin. (1) din Legea nr. 296/2023.
Atribuțiile și activitățile Serviciului Evaluare, Analiză și Coordonare Strategică vor fi preluate în cadrul noului Serviciul politici publice și reziliență instituțională rezultat prin reorganizarea Serviciului Politici de Cooperare cu Mediul Asociativ. Personalul din cadrul Serviciului Evaluare, Analiză și Coordonare Strategică va fi preluat de Direcția Asigurare Resurse – 4 posturi, Direcția Protocol și Relații Internaționale – 1 post și de Compartimentul Juridic -1 post.
Prin urmare, se desființează o funcție publică de conducere vacantă de șef de serviciu și 3 funcții publice de execuție vacante la data de 30 octombrie 2023. În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al Șefului instituției Cancelaria primului-ministru, raportat la nevoile instituției și structura de personal, se pot înființa, după caz, servicii și compartimente decât cele prevăzute în Anexa 2 la Hotărârea Guvernului nr. 832/2022, cu respectarea prevederilor art. 391 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Salarizarea personalului din Cancelaria primului-ministru se face în condițiile prevăzute de legislația în vigoare privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Numărul total al funcțiilor publice de conducere se încadrează în procentul de 8% din numărul total al posturilor aprobate și modificările intervenite în situația funcțiilor publice din cadrul instituției Cancelaria primului-ministru nu afectează numărul minim de posturi necesar pentru organizarea serviciilor și direcțiilor, fiind respectate prevederile art. 391 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.