Ionuț Ciurea la Dialogurile Puterii: ”Firmele private nu mai au putere!” Cazul Umbrărescu
Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației ProInfrastructură, a declarat, la Dialogurile Puterii, că firmele care construiesc autostrăzi au ajuns la capătul puterilor, și dat exemplu grupul Umbrărescu.
Firmele din grupul Umbrărescu care construiesc autostrăzi sunt cele mai organizate, sunt cele mai harnice și sunt angajate pe multe fronturi de lucru. Aceste companii au ajuns însă la capătul puterilor, stare caracterizează cam toate firmele private din această zonă, cu excepția multinaționalelor precum Strabag sau WeBuild, a declarat Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației ProInfrastructură, la Dialogurile Puterii.
”O să fiu nepopular. Uitați vă ce se întâmplă cu firmele, cele două mari firme ale Grupului Umbrărescu. Noi (ProInfrastructură, n.r.) am spus de atâtea ori că o să fie o problemă cu capacitatea la unii privați, chiar la campionul campionilor. Sunt de acord și nu am negat lucrul ăsta că Grupul Umbrărescu nu este de departe cel mai puternic antreprenor pe rutier din țara asta. Nu e doar cel mai puternic ca angajat, are și putere financiară în România. Bineînțeles, nu vorbesc de firmele mari, multinaționale, Strabag, WeBuild, de exemplu, care sunt și cele mai mari prezente la noi în acest moment. Deci,, grupul Umbrărescu este cel mai puternic și este și cel mai harnic”, a spus Ciurea.
Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației ProInfrastructură, la Dialogurile Puterii
Conform acestuia, există un mare ”dar”.
”E ca măgarul ala pe care pui, și pui, și pui, și te uiți spui mamă ce puternic e ăsta, cât duce. Și la un moment dat mai pui așa un fulguleț, și a crăpat. Păi asta vrem? Eu nu cred că asta vrem și cred că nici ei nu vor (autoritățile, Ministerul Transporturilor, Compania de autostrăzi, n.r.). Să dau un exemplu. Pe 10 ianuarie, a fost depunere de oferte la viaductele de la Topa Mică și Nădășelu pe A3, lotul Nădășelu Zimbor, acolo unde, mă rog, nu stau dealurile alea. E o întreagă discuție și aici. Până la urmă s-au scos la licitație, s-au scos cele două zone și toată lumea era clar că o să liciteze Umbrărescu. Surpriză la licitație! Deci nu aș fi pariat niciodată că nu licitează Și acum ne întreabă lumea și tot ne întreabă de ce nu a licitat omul ăsta acolo?” spune Ciurea.
”Pur și simplu firmele lui Umbărescu nu mai au putere și și-au dat seama că nu mai au putere. Și probabil că e și un soi de lehamite, pentru că acolo nu e ușor să lucrezi. Deci nu e ușor să lucrezi. Este o singură ofertă depusă. Să vedem dacă o să fie calificată sau nu. Dacă rămânem și fără ofertă…”, a mai adăugat acesta. Statul nu are capacitate administrativă, iar firmele private nu mai au puterea să oferteze pentru să sunt prea încărcate. Cine mai face toate autostrăzile astea?” s-a mai întrebat Ciurea.
Podcastul cu Ionuț Ciurea îl puteți urmări aici: