Marcel Ciolacu, victimă a deepfake-ului. Hidroelectrica reacționează
Un nou politician este victima deepfake-ului. Este vorba, mai exact, de Marcel Ciolacu a cărui imagine a fost folosită pentru a promova investițiile în Hidroelectrica.
Videoclipul în care premierul promovează investiițile în Hidroelectrica este sponsorizat pe Facebook. Mai mult, videoclipul a apărut pe două conturi de Facebook.
Hidroelectrica reacționează
Nu a durat mult și a apărut și reacția companiei Hidroelectrica. Reprezentanții companiei îi sfătuiesc pe clienți să se informeze doar din surse „oficiale, serioase și credibile: site-ul companiei, site-ul BVB, presa de specialitate etc.”, în contextul apariției unor astfel de videoclipuri editate.
Marcel Ciolacu nu este singura victă a deepfake-ului. Printre acestea se numără și Sorin Grindeanu și Sebastian Burduja. La rândul lor, cei doi au semnalat acest aspect, demarând mai multe demersuri.
Legea deepfake intră la vot
În ultima vreme, acest fenomen a început să prindă din ce în ce mai mult contur. Din acest motiv, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan a anunțat că va supune la vot legea deepfake.
Legea prevede pedepse cu închisoarea pentru cei care crează un astfel de conținut. Cei care distribuie un astfel de conținut se pot alege cu amenzi cuprinse între 600 și 900 de lei.
„Săptămâna viitoare o să fie supusă la vot această iniţiativă legislativă, care prevede următorul lucru: cei care creează astfel de conţinut, fără să scrie explicit pe cel puţin 15% din suprafaţa clipului video sau a fotografiei că este un clip video artificial generat de un soft de inteligenţă artificială generativă, riscă inclusiv închisoare până la doi ani (…). Cei care fac riscă – pe lângă amenzi – inclusiv închisoare. Cei care distribuie un astfel de conţinut, ştiind că este unul care nu reflectă realitatea, riscă să fie amendaţi cu sume între 600 de lei şi 90.000 de lei”, a spus Bogdan-Gruia Ivan, joi seară, la TVR Info.