Dîncu, contract de 143.000 de euro pentru ”monitorizarea culturală” a unui proiect încheiat
Vasile Dîncu, unul din greii PSD, a primit un contract uriaș și suspect pentru utilitatea sa și anume o monitorizare culturală a proiectului „Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în anul 2023”.
Vasile Dîncu primit 143 000 de euro ca să facă „monitorizare culturală” la proiectul terminat „Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în anul 2023”, scrie Liviu Alexa în ziardecluj.ro.
După susținerea primită de la filiala timișoareana a partidului în vederea unui post de europarlamentar, Dîncu a primit si un bonus financiar: casa de sondaje IRES, deținută din umbră de Dîncu, a „împușcat” un contract baban de „monitorizare culturală” pentru suma de 143 000 de euro, mai notează sursa citată.
Întrebarea care se pune este ”ce presupune această ”monitorizare culturală”? Iată ce scrie în caiertul de sarcini, conform dezvăluirilor lui Liviu Alexa:
„Abordarea cercetării va pleca de la constatarea că programul TM2023 a pus accentul într-o mare măsură pe nevoia de a completa idealul excelenței culturale și artistice și succesul numeric la public, cu accentul pus pe implicarea și pe efectele resimțite de oameni, public, decidenți și profesioniști, rolul și impactul asupra acestora în proiectele și experiențele culturale, prin abordări cu o dimensiune de intervenție culturală sau socială, prin educație. Analiza va urmări cu precădere dinamica relației cu publicul în cazul proiectelor și evenimentelor din Programul TM2023. Parametrii minimi de validare a cercetării cantitative cu privire la operatorii culturali incluși în Programul cultural național „Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în anul 2023”– cum implică aceștia publicul, cu ce succes etc. –, pentru ca studiul să fie considerat reprezentativ: minim 60% dintre entitățile înregistrate în program pe toată durata acestuia, și minim 80% pentru perioada 2021-2023. Durata chestionarului trebuie să fie de minim 20 de minute, de preferat CATI sau CAWI. Parametrii minimi de validare a cercetării cantitative cu privire la implicarea publicului din regiunea Banatului (altul decât cei din Timișoara) pentru a identifica tipologia categoriilor de public, preferințe și tipare de consum, vor presupune: proiectarea și aplicarea a 3 sondaje de opinie pe eșantioane de minim 385 de persoane fiecare, CATI, CAPI sau CAWI”.