Primul tren electric, din cele 37 care vor intra în dotarea CFR, a trecut primele teste
Au fost încheiate cu succes primele teste efectuate la Centrul de Testare Feroviară de la Făurei cu trenul electric „Coradia Stream”, primul dintr-un lot de 37 de garnituri comandate de Autoritatea Feroviară Română la compania Alstom SpA din Polonia.
Momentul în care vor fi puse în circulație primele trenuri electrice de călători este puțin mai aproape după ce la „Inelul” de la Făurei, singurul Centru pentru Testări Feroviare din țară, au fost încheiate cu succes primele teste ale noului tip de tren care va intra în dotarea CFR Călători.
Testele sunt efectuate pentru stabilirea comportamentului trenului la diferite situații din circulația feroviară, viteze mari de circulație, frânare, vibrații, anduranță, etc.
La testările trenului electric „Coradia Stream” furnizat de Alstom SpA, ajuns în țară în luna decembrie și înregistrat cu indicativul RE-IR 101, au participat specialiști români, ialieni și polonezi, trenul fiind condus de mecanici de locomotivă români care au fost instruiți în conducerea acestui tip de tren electric.
În această etapă au fost finalizate cu rezultate foarte bune testele dinamometrice și de anduranță.
În luna decembrie, la prima încercare de efectuare a testelor la „Inelul” de la Făurei s-a produs un scurtcircuit la un izolator din zona pantografului la scurt timp după ce trenul a fost cuplat la rețeaua electrică. Trenul „Coradia Stream” a fost tractat la Atelierele Grivița din București, unde instalația de alimentare a motorului a fost înlocuită cu una nouă, livrată de Alstom și după remedierea acelei defecțiuni trenul s-a comportat foarte bine la primele teste, inclusiv la cel de anduranță.
37 de trenuri electrice, fiecare având 351 de locuri și o zonă „bar – bistro”
Pe 9 martie 2022, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anunțat rezultatul licitației pentru furnizarea trenurilor inter-regionale, RE-IR, câștigătoarea licitației fiind compania Alstom Ferroviaria SpA.
Inițial, contractul a fost semnat pentru un număr de 20 de trenuri, dar în septembrie 2022 contractul a fost suplimentat pentru alte 17 garnituri. Finanțarea proiectului este asigurată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM și de la bugetul de stat.
Un tren electric „Coradia Stream” are 351 locuri la clasa 1 și clasa a 2-a, patru toalete, dintre care una pentru persoane cu mobilitate redusă, o zonă pentru bagaje grele dar și o zonă pentru transportul bicicletelor.
Fiecare tren are și o zonă „bar – bistro” care va fi echipată de operatorii care vor obține contractul pentru efectuarea acest serviciu.
La Făurei, singura cale ferată din România pe care trenurile ating viteza de 210 km/h
„Inelul de la Făurei”, numit astfel din cauza configurației inelare a căii de rulare este singurul poligon de testări ale locomotivelor și vagoanelor din România. Centrul de Testări Feroviare Făurei a fost construit în 1978.
„Inelul Mare” de la Făurei are o lungime de 13,7 km, are şase podeţe şi patru treceri la nivel, două curbe cu razele de 1.800 metri şi supraînălţări de 150 mm.
Anul trecut, în luna iunie a fost efectuată o primă testare după ce la Centrul de Testări Feroviare Făurei au fost efectuate mai multe lucrări de revizie și modernizare.
La acea testare a fost efectuată o cursa de probă cu o locomotivă a CFR Călători care a atins o viteză maximă de circulaţie de 210 km/h, potrivit reprezentanților Regionalei CFR Galați acesta fiind noul record de viteză stabilit pe „Inelul Mare” de la Făurei.