Lufthansa, la ora bilanțului: profitul net s-a dublat
Lufthansa, cea mai mare companie aeriană din Europa, și-a făcut bilanțul: profitul net s-a dublat. 2023 a fost unul dintre cei mai buni trei ani din istoria Lufthansa, cu profitul net dublat. Pentru prima dată, toate companiile aeriene de pasageri membre ale grupului au raportat profituri înainte de impozitare, după cum a subliniat Lufthansa. Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines și Eurowings au obținut fiecare rezultate record.
„Dorința de a călători a continuat să fie mare anul trecut” a arătat șeful Lufthansa, Carsten Spohr. „Cererea de bilete a crescut, din nou”, a mai spus el.
Vânzările grupului au crescut la 30,9 miliarde de euro. În 2023, un total de 123 de milioane de pasageri au zburat cu companiile aeriene ale Grupului Lufthansa, o creștere cu 20% față de anul precedent. Aceasta înseamnă că numărul de pasageri a revenit aproape la recordul de 145 de milioane în anul pre-Corona, 2019. Vânzările au crescut în consecință – au urcat cu 15%, până la 30,9 miliarde de euro.
Dincolo de cifre, numeroasele conflicte de muncă sunt o mare problemă.
Faptul că disputele de muncă apar atât de frecvent în aviație, și mai ales la Lufthansa,are mai multe explicații.Nu există un singur sindicat, ci mai multe: Verdi negociază pentru personalul de la sol, OZN pentru cel de cabină și Cockpit pentru piloții. Toate cele trei organizații sunt capabile ca individual să paralizeze în mare măsură operațiunile de zbor.
„După numeroasele disponibilizări din cauza pandemiei Corona, este nevoie urgentă de personal nou în industrie”, a spus directorul HR al Lufthansa. El a spus că grupul va aduce 13.000 de angajați noi doar în acest an.
Având în vedere profitul record, angajații de la sol cer mai mulți bani. Lufthansa spune că este, de asemenea, pregătită să crească salariile substanțial. „Cu toate acestea, avem o mare nevoie de investiții – în aeronave noi, mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, în locuri, în produs, în experiențe de călătorie digitale”, a arătat Michael Niggemann, director HR al Lufthansa
Mai mult confort și servicii – Lufthansa spune că vrea să cheltuiască un total de două miliarde de euro pentru asta până în 2025. Mai mult decât oricând în istoria lor.
Consiliul de administrație consideră că strategia de a se concentra mai mult pe sector Premium este esențială. Există condiții competitive complet diferite în aviație: companii aeriene precum Lufthansa, de exemplu, concurează cu companiile aeriene din regiunea Golfului cu țări precum Qatar, care au la dispoziție o sumă enormă de bani – și în același timp mult mai puțină reglementare.
„Dacă tu, companie privată, concurezi cu companiile aeriene de stat, nu poți vorbi niciodată de condiții competitive echitabile. Nu am avea nicio șansă împotriva niciunui dintre acești concurenți precum Deutsche Lufthansa, care se limitează doar la Germania”, a spus Carsten Spohr, membru în Consiliul de Administrație.
În perioada următoare,grupul se concentrează pe mai multă europenizare. Grupul Lufthansa deține deja o serie de companii aeriene: SWISS, Austrian Airlines și Brussels Airlines, iar o alta urmează să fie adăugată: compania italiană ITA Airways.
Consiliul de Administrație se va schimba semnificativ. Așa cum a fost anunțat, patru dintre cei șase manageri de top vor trebui să plece. Doar CEO-ul Carsten Spohr și directorul HR Michael Niggemann rămân membri ai noului Consiliu.