În numele digitalizării și al noii ordini: Crește numărul de șefi la ANAF!
La nivelul ANAF se înfiinţează un nou post de vicepreşedinte care va coordona în mod direct activitatea de digitalizare a instituţiei.
Guvernul decide azi, prin adoptarea unui proiect de act normativ, înființarea unui post de vicepreşedinte la ANAF care va coordona în mod direct activitatea de digitalizare a instituţiei.
În nota de fundamentare a proiectului de act normativ se justifică acestă măsură prin faptul că activitatea ANAF este complexă și că aceasta are nevoie de eficientizarea ”procesului aferent şi asigurării unui circuit informaţional decizional care să asigure o mai mare coerenţă decizională, dar şi pentru o diminuare a efortului depus pentru atingerea obiectivelor (a costurilor operaţionale) raportat la rezultatele obţinute, obiectivele principale pe linia digitalizării neputând fi realizate fără o susţinere consistentă şi performantă din partea unui management dedicat”.
În vederea respectării iniţiativelor strategice ale Agenţiei, este nevoie să fie adoptate toate măsurile necesare pentru consolidarea capacităţii administraţiei fiscale de a colecta taxele la bugetul general consolidat în mod special prin digitalizare.
Noul post va fi obţinut prin desfiinţarea unui post vacant existent în cadrul ANAF şi înfiinţarea unui post de vicepreşedinte ANAF, cu rang de subsecretar de stat, numit prin decizie a primministrului, care va exercita atribuţiile delegate de preşedintele Agenţiei.
Potrivit HG nr. 520/2013, ANAF este condusă de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, care este ajutat în activitatea sa de 2 vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a prim-ministrului la propunerea preşedintelui Agenţiei. Vicepreşedinţii exercită atribuţiile delegate de preşedintele Agenţiei şi care, în prezent, se referă la coordonarea activităţii de control şi, respectiv, a celei de colectare. Întrucât, resursele umane din cadrul ANAF sunt deosebit de importante pentru a face faţă nevoilor funcţionale în creştere şi pentru a răspunde priorităţilor pe termen mediu şi lung, priorităţi de digitalizare şi modernizare, incluse şi în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, a apărut de strictă necesitate înfiinţarea a încă unui post de vicepreşedinte al ANAF, care să preia coordonarea directă a activităţii de digitalizare a instituţiei şi care să contribuie astfel, de o manieră dedicată, la realizarea obiectivelor strategice asumate de Agenţie.