Se lansează Programul Start Up Nation. Fonduri de 400 milioane euro pentru antreprenori
Comisia Europeană a aprobat cererea României cu privire la lansarea Programului Start Up Nation, ediţia a patra, care dispune de 400 de milioane euro, bani europeni.
Vestea bună cu privire la faptul că urmează să se dea drumul programului Start Up Nation a venit din partea ministrului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului Ştefan Radu Oprea.
„Am primit de la colegul meu Adi Câciu (ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene – n.r.) o veste extraordinară, că a fost aprobată de către Comisia Europeană cererea noastră de a avea un Start Up Nation pe fonduri europene anul acesta. 400 de milioane euro, adică facem acea schemă, acel program cunoscut pe bani europeni, anul acesta”, a declarat Ştefan Radu Oprea.
Oficialul român a mai precizat că va exista o primă întâlnire cu antreprenorii, într-un comitet tehnic, în cadrul ministerului.
„Anul acesta foarte repede se va putea aplica în Programul Start Up Nation, ediţia a patra, cu fonduri europene. Vor putea depune undeva la jumătatea lunii mai, ca să dăm şi termen”, a mai spus Oprea.
„Prima întâlnire o avem cu antreprenorii, într-un comitet tehnic, în cadrul ministerului. Punem la punct programul şi anunţăm toţi paşii. Anul acesta foarte repede se va putea aplica în Programul Start Up Nation, ediţia a patra, cu fonduri europene. Vor putea depune undeva la jumătatea lunii mai, ca să dăm şi termen”, a mai declarat ministrul PSD.
Ce este Programul de finanțare Start Up Nation
Start Up Nation este cel mai popular și cel mai accesat program de finanțare. Pentru a avea succes, solicitanții trebuie să aleagă cu grijă ideea de afaceri, să verifice toate condițiile de eligibilitate, precum și să aibă fonduri suficiente pentru finanțarea afacerii.
Conditii Start Up Nation 2024 – Valoare Finantare
- 100.000 lei Nerambursabili – creare 1 loc de muncă
- 200.000 lei Nerambursabili – creare 2 locuri de muncă
Condiții Start Up Nation 2024 – Valoare Sprijin
- Valoare Ajutor Nerambursabil – 95%
- Aport Beneficiar – 5%
- Aport Extra Beneficiar +10%(se punctează suplimentar)
Fondurile necesare pentru a accesa un program de finanțare prin fonduri nerambursabile, vor trebui să fie suportate inițial, de către beneficiar, în totalitate.
După realizarea tuturor cheltuielilor cu echipamentele și utilajele propuse in planul de afaceri și după pregătirea tuturor documentelor necesare și obligatorii conform condițiilor programului de finanțare accesat, se va întocmi dosarul pentru cererea de transfer, iar în funcție de nivelul de respectare a planului de afaceri și a bugetului, sumele nerambursabile vor fi restituite/virate, beneficiarului.