Decizie UE, obligatorie: Salariile „la vedere” în anunţurile de angajare
Firmele din România au la dispoziție doi ani pentru a se conforma la legislația din UE cu privire la anunțurile de angajare. Concret, angajatorii trebuie să comunice care sunt salariile și să renunțe la precizarea ambiguă.
Noua legislație cu privire la anunțurile privind salariile va cere companiilor din Uniune să divulge angajaților informații utile pentru a compara salarii și a expune diferențe de remunerare între femei și bărbați, care orice am zice există mai peste tot.
De asemenea, anunțurile de posturi vacante si titlurile posturilor vor trebui și ele să fie neutre din punctul de vedere al genului, în timp ce procesele de recrutare trebuie să se desfășoare într-un mod nediscriminatoriu.
Salariile „la vedere” în anunțurile de angajare, cam așa s-ar traduce noile directive venite de la Bruxelles. S-a dus vremea anunțurilor în care se specifica că salariile sunt motivante, acum trebuie specificat din capul locului nivelul salarial.
În același timp, angajatorii nu au voie să ceară de la salariați informații cu privire la salariile anterioare. Pe de altă parte, trebuie să explice de ce există diferențe de salarizare între bărbați și femei, dacă se înregistrează astfel de situații.
Încet, încet angajatorii din România au început să se adapteze la noile reguli. Deja, pe una dintre cele mai cunoscute platforme de recrutare din România, peste 40% din anunţuri au salariul afişat. În general, este vorba de domenii precum HoReCa, turismul ori transporturile.
Mai trebuie menționat și faptul că legislaţia europeană îi va constrânge pe toţi angajatorii să facă publice, la cerere, salariile din companii, în funcţie de numărul angajaților. Aceasta deși Codul Muncii din România încurajează confidenţialitatea salariului.
Astfel, angajatorii care au peste 2.500 de angajaţi vor fi obligați să facă publice salariile o dată pe an, iar dacă este vorba de mai puțin de 2.500 de angajaţi este obligatoriu o dată la 3 ani.