Alsim Alarko dau drumul cu chiu cu vai la încă 13 km. de autostradă, după un an de întârziere
Turcii de la Alsim Alarko se chinuie de 5 ani de zile să termine 33 de kilometri din segmentul sudic al Autostrăzii A0, Inelul Capitalei.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) inaugurează azi 13 kilometri de autostradă între Jilava și Popești-Leordeni, pe Autostrada Bucureștiului (A0), primul eveniment de acest gen din 2024. Este vorba de 7 kilometri din lotul 1 din segmentul sudic al Inelului Capitalei și încă 6,3 kilometri din autostrada muzeu de pe lotul 2. Aceste bucăți de autostradă, la care lucrează turcii de la Alsim Alarko, trebuiau să fie gata încă de acum un an dar finalizarea lui s-a tot amânat. Companiei din Turcia i-au trebuit cinci ani să termine cei 13 kilometri.
,,Circulația pe încă 13 km din A0 Sud, între DN 5 și DN 4 se deschide luni, 15 aprilie, de la ora 14.00!
Încheierea lucrărilor pe încă un segment al lotului 1 (Glina-Vidra) al sectorului de Sud al Autostrăzii de Centură a Capitalei face posibilă circulația și pe cei 6 km din cei 16,3 km ai lotului 2 (Vidra-Bragadiru), finalizați la sfârșitul anului trecut. De luni se va circula practic pe aproximativ jumătate (23,3 km) din cei 52 de km ai semi-inelului sudic al A0 (între DN 6 și DN 4)”, a declarat directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Acesta a postat și o filmare cu noul tronson de autostradă:
Alsim Alarko a ratat termenele de finalizare pe ambele tronsoane
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură îi taxează dur pe turci pentru că au ratat termenele de execuție pentru ambele sectoare.
,,Luni, 15.04.2024, în jurul orei 14:00, se deschide circulația pe Autostrada A0 între nodurile cu DN5 (Jilava/Giurgiu) și DN4 (Popești-Leordeni/Oltenița). Șoferii vor putea folosi 13,3 kilometri de la DN5 până la DN4, adică 6,3 kilometri din autostrada-muzeu de pe lotul 2 la care se adaugă aproximativ 7 km noi de pe lotul 1. Dacă adăugăm 10 km dați în trafic anul trecut, avem 23,3 km din Autostrada A0 pe relația DN6-DN5-DN4. Inaugurarea vine după mari întârzieri. Alsim Alarko a ratat termenele de finalizare pe ambele tronsoane pe care le are pe A0 Sud: a deschis secțiunea DN6-DN5 cu o zi înainte de Revelion când contractul cerea luna mai 2023, iar acum dă în folosință DN5-DN4 când contractul zice… octombrie 2023. Întârzierile față de promisiunile fanteziste ale șefilor din Transporturi nici nu le mai socotim, le-am pierdut șirul. Acum ni se vinde încă o gogoașă: iunie 2024 ca inaugurare pe restul rămas, DN4-A2, aproape 10 kilometri. Deși cu un constructor serios și puternic ar fi într-adevăr posibilă luna iunie, având în vedere că vorbim de turcii de la Alsim Alarko, de probleme și bâlbe la nodul A0-A2 și de multe lucrări și finisaje rămase de făcut, vă sfătuim să vă puneți concediul la mare prin august, ca să fiți siguri că veți merge la plajă pe noua bucată de autostradă”, spun cei de la Pro Infrastructură.
Întârzieri de câteva luni
Cele două loturi ale Alsim Alarko de pe A0, segmentul sud, arată astfel:
• Lotul 1, A2 – CF902 (Jilava), 16,9km, câștigător Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, preț 830.679.662,15 lei, fără TVA. Contract semnat în august 2019.
• Lotul 2, CF902 (Jilava) – DN6, 16,3km, câștigător Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, preț 750.849.942,12 lei, fără TVA. Contract semnat în 2019.
Acestea trebuiau să fie gata acum anul trecut iar până acum turcii au dat în folosință un ciot de circa 10 km. între DN6 și DN5, în timp ce alți circa 6,3 km au rămas „muzeu” – adică sunt finalizați, dar nu se pot circula pe ei pentru că nu e gata continuarea.
Pe lângă cei 23 de kilometri dintre Bragadiru (DN 6) și Popești -Leordeni (DN 4), în această vară se vor deschide și ceilalți 10 kilometri din primul lot, conexiunea Autostrăzii A0 București Sud la Autostrada Soarelui A2. Alsim Alarko avea termen inițial primăvara 2023, dar a primit o prelungire pentru sfârșitul lunii mai.
Irinel Ionel Scrioșteanu a spus la Dialogurile Puterii de ce au întârziat lucrările la A0.
Irinel Ionel Scrioșteanu susține că atunci când a venit în funcția de secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în 2019, era decât un singur proiect, pasajul de la Domnești. ”Astăzi am în diferite faze peste 40 de proiecte pe regiunea București-Ilfov”, a spus acesta la Dialogurile Puterii.
Lotul 1 trebuia să fie gata acum un an. Care a fost cauza întârzierii? ”Este o extensie de termen acordată de CNAIR pe baza unor motivații care au fost considerate. Favorabil extensiei în termeni generali și de partea cu inflația și criza materialelor de construcții. Începutul contractului a fost în zona de vid. Vă aduceți foarte bine aminte când a început acest lot, în 2020. În 2021 era încă zona de pandemie și a fost o problemă cu mobilizarea muncitorilor din Turcia, pentru că o parte din muncitori au venit din Turcia în România să lucreze“, a spus Irinel Ionel Scrioșteanu.