Mașina nemțească preferată de români dispare din Europa

Publicat: 17 apr. 2024, 10:42, de Filon Stan, în Auto , ? cititori
Mașina nemțească preferată de români dispare din Europa
Masina nemteasca preferata de romani dispare din Europa

Mutare cel puțin ciudată făcută de gigantul Volkswagen, care a decis să scoată din Europa un model auto care a făcut furori cu toate variantele sale. Românii se dau în vânt după acest model de mașină, încă din anii 1989, de după Revoluție.

Mașina nemțească preferată de români dispare din Europa

Mașina nemțească preferată de români dispare din Europa! Vorbim despre varianta sedan a celebrului Volkswagen Passat. Conducerea gigantului auto a decis să lanseze în Europa doar varianta break.

Inginerii de la Volkswagen lucrează la versiunea sedan a noii generații Passat, dar planurile indică faptul că aceasta nu va fi disponibilă în Europa. Passat sedan va fi comercializat exclusiv în China, scrie promotor.ro.

Este pentru prima dată în istorie când Volkswagen a lansat în Europa un Passat fără o versiune sedan. Noua generație, prezentată anul trecut, poate fi achiziționată doar sub formă de break. Este a noua generație a lui Passat și a fost scoasă pe piață în anul 2023 însă este disponibilă doar sub formă de break în Europa, inclusiv în România.

S-a aflat însă cum va arăta și varianta sedan a noului Passat grație unor imagini furnizate de Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din China. Noul model va fi fabricat în China pentru piața locală, în colaborare cu SAIC Motor, unul dintre partenerii Volkswagen din țară. Mașina are aceeași parte frontală ca break-ul vândut în Europa. Are un profil tradițional de sedan, cu trei volume, iar partea din spate adoptă noul limbaj de design Volkswagen, incluzând o bandă LED care traversează portbagajul.

Conform unei postări făcute de Tycho de Feijter pe X, mașina are o lungime de 5.006 mm și un ampatament de 2,87 metri. Sedanul se va numi Passat Pro și va fi oferit chinezilor cu două opțiuni de motorizare. Prima este un motor pe benzină de 1,5 litri, care produce 160 CP, iar a doua variantă de motorizare este una tot pe benzină, de 2.0 litri, care furnizează 220 CP.