Grindeanu acuză WeBuild, constructorul podului de la Brăila, de șantaj! ”Se joacă cu focul”
Sorin Grindeanu susține că WeBuild nu vrea să deschidă pasajul peste liniile CFR de la Brăila și descărcarea de la Jijila.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, lansează acuzații împotriva companiei WeBuild, constructorul Podului peste Dunăre de la Brăila, sugerând că aceasta se angajează într-un act de șantaj prin refuzul de a deschide pasajul peste liniile CFR de la Brăila și descărcarea de la Jijila. El transmite un avertisment clar antreprenorului din Italia, afirmând că acesta „se joacă cu focul”. Anul trecut, Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a impus penalizări de 80 de milioane de lei companiei WeBuild pentru întârzieri și neconformități.
În plus, ministrul Grindeanu aduce în discuție cazul companiei UMB, care, deși are cele mai multe contracte pentru autostrăzi și drumuri expres, nu a făcut nicio revendicare de despăgubire până în prezent. Totuși, este important de menționat că ministrul omită incidentul din 2022 legat de șantajul UMB, care a condus la oprirea lucrărilor pe Autostrada Transilvania în așteptarea ajustării prețurilor la materialele de construcții conform Ordonanței 64.
Grindeanu subliniază că „Descărcarea pe malul tulcean de la Jijila este gata, 99,99%. 0,01 reprezintă procedura de recepție.” El atrage atenția că lucrările trebuie să fie remediate înainte de recepție, dar asta nu ar trebui să împiedice deschiderea legăturii Jijila și dezvoltarea rutieră pe malul brăilean. El îi avertizează public pe cei implicați că se află într-o situație periculoasă. Grindeanu subliniază că, deși companiile pot solicita despăgubiri în instanță, este crucial ca lucrurile să avanseze.
,,Descărcarea pe malul tulcean de la Jijila este gata, 99,99 %. 0,01 reprezintă procedura de recepție. Este o atitudine pe care cei care au realizat lucrarea vreau să și-o îndrepte. Nu vom face recepția până nu se remediază neconformitățile, dar asta nu înseamnă că nu se pot deschide legătura Jijila și dezvoltarea rutieră de pe malul brpilean până la sensul giratoriu. Îi atenționez public că se joacă cu focul. repet, verificați, lucrarea este terminată și pe malul brăilean și pe cel tulcean. Este un lucru care ține tot de practică avocățească de a câștiga claimuri (despăgubiri) în instanță. Vă dau un alt exemplu, o companie românească (n.r UMB) are 350 de kilometri de autostradă și drum expres în execuție…nici măcar un claim… și nu de când a venit Grindeanu. Sigur că nu e farmacie pe un șantier, dar lucrurile trebuie să se și întâmple. Astăzi când vorbim, în România sunt în execuție 750 de kilometri de autostradă și drum expres”, a declarat ministrul Transporturilor.
Grindeanu a spus că nu poate accepta ca o lucrare finalizată pe zona rutieră să nu fie folosită. Conform acestuia, constructorul ar refuza darea în trafic din chestiuni birocratice.
„Au venit în România acum 15-20 de ani, dar dacă au venit cu 100 de ingineri, au venit și cu 100 de avocați după ei, ca să ia claim-uri. În acest moment au devenit o practică destul de restrânsă, și au mai rămas doar la una sau două companii. Îi atenționez că se joacă cu focul. Lucrarea este finalizată și pe malul brăilean și pe malul tulcean. Acesta este un lucru care ține în acest moment tot de o practică avocățească, de a câștiga claim-uri în instanță. Haideți să intrăm pe o zonă constructivă”, a îndemnat la final ministrul Transporturilor.