Retter îl asigură pe Grindeanu că va finaliza la termen
Compania românească Retter se află în topul constructorilor cu cele mai mari progrese pe șantierele de autostrăzi din România.
Compania românească Retter dovedește că pe șantierele de autostrăzi din România constructorii români sunt cei mai serioși și că respectă termenele prevăzute în contract. Guido Retter, proprietarul societății, l-a asigurat pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, că lotul 1 de pe Autostrada A7 (Dumbrava-Mizil), în lungime de 21 de kilometri, va fi gata până la finele acestui an.
”Dacă lucrările la lotul 1 au ajuns la finele lui aprilie la 61,5%, ținta prevăzută pentru finele lunii mai este 68%”, declarat Guido Retter la întâlnirea cu Sorin Grindeanu, aflat într-o vizită pe șantier. Oficialul Executivului a spus că se va reîntoarce pe șantier la începutul lui iunie pentru a consemna acest ritm ridicat de progres.
”Acuma că s-a rezolvat blocajul care a ținut lucrările la gropile de împrumut blocate peste 6 luni de zile, avem toate premisele de a reîncepe de mâine, într-un ritm ridicat, cu peste 20.000 mc, lucrările de umpluturi rămase neexecutate la terasamente. Din punct de vedere tehnic avem toate lucrările aprobate și în același timp suntem dotați cu echipamentele suplimentare necesare recuperării timpului pierdut la umpluturi. Toate resursele pentru continuarea execuției la BSC și asfalt sunt asigurate. Pe partea podurilor avem la fel, proiectele la fiecare structură la nivel DDE aprobate. Structurile au partea de infrastructură realizată în proporție de 96%.
La nivelul suprastructurilor avem partea de grinzi pretensionate din beton peste 70% instalate, urmând să fie finalizate în proporție de 100% până la data de 25 iunie. Grinzile de metal sunt în lucru și urmează să ajungă în șantier pentru a fi montate „just in time” până la mijlocul lunii iulie. Rosturile de dilatație sunt în producție la partenerul nostru Maurer din Munchen și urmează a fi montate în luna august și septembrie. Drept urmare vom depune efortul necesar pentru a da acest tronson în trafic în luna octombrie”, a spus Guido Retter la întâlnirea cu ministrul Grindeanu.
Conform acestuia, s-a pus în funcțiune a doua stație de beton cu care s-a ridicat producția de beton la 180 mc/ora.
”În același timp am făcut posibilă, printr-un parteneriat cu un constructor român, suplimentarea operațională a unei stație de producție BSC cât și încă o stație de asfalt suplimentară. La nivel de asfalt avem astfel o capacitate de producție și așternere de peste 3.500t/zi”, a mai afirmat Guido Retter.
Lotul 1 Dumbrava-Mizil km 0+000 – km 21+000 are o lungime de 21 km și include construcția a 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 m. Durata de execuție a contractului de 20 de luni este completată de perioada de garanție a lucrărilor de 10 ani. Retter lucrează la acest lot împreună cu compania italiană Pizzarotti.
Asocierea se află pe poziția a doua în topul celor mai mari progrese pe șantierele de autostrăzi din România, în luna martie, cu un progres de 6,78 de puncte procentuale pe lotul Dumbrava – Mizil. Asta dovedește cât de mult sunt implicate firmele românești. Chiar și italienii de la Pizzarotti, a căror istoric ne arată întârzieri masive la proiectele desfășurate în România, au intrat in alt ritm datorită partenerului român Retter.
Pizzarotti, mari probleme financiare
Este de notorietate că firma Pizzarotti are probleme financiare, iar unii angajați de la vârf au chiar și probleme penale. Iar din surse apropiate CNAIR, cunoaștem revolta firmei Retter care nu-și mai dorește un viitor cu un partener nedemn, lipsit de moralitate!
Se dovedește în continuare neputința Pizzarotti de a livra garanția de bună execuție pentru proiectul pe care îl are pe A0, inelul de centură al Capitalei, acolo unde a câștigat, împreună cu Retter contractul pentru construcția celor 17,5 km de la Dragomirești (spre A1) la Corbeanca (spre DN1), cu toate că au trecut peste 7 luni de la semnarea acestui contract. Retter a fost nevoită să acopere și aceasta garanție din fonduri proprii pentru a nu se ajunge la rezilierea contractului, care a fost câștigat după mai mult de 4 ani prin diferite procese în cadrul licitației publice.