Topul giganților poluatori cu plastic din industria băuturilor și a produselor alimentare
Giganții din industria băuturilor și a produselor alimentare sunt cei mai mari poluatori cu plastic ai mediului. Lista include companii precum Nestle, PepsiCo, Danone și The Coca-Cola Co.
Poluarea cu plastic este una dintre cele mai mari probleme ale omenirii la acest moment. Un raport realizat de Globaldata, care se bazează pe studiul a 28.570 de mostre de deșeuri de plastic de diferite mărci aruncate pe plaje, râuri și parcuri din 84 de țări, arată că există o corelație puternică între giganții din industria băuturilor și a produselor alimentare și poluare.
Clasamentul poluatorilor
Cel mai mare procent din deșeurile de plastic de marcă descoperite este dat de ambalajele produselor Coca-Cola – 11%, potrivit raportului. Pe locul următor se află produsele PepsiCo – 5%, în timp ce ambalajele produselor Nestle și Danone au reprezentat 3% fiecare.
Studiul mai arată că mai puțin de 60 de companii multinaționale sunt responsabile pentru mai mult de 50% din poluarea mediului cu plasticul provenit de la companii cunoscute. Pe listă se mai află producători precum Bakhresa Group, Unilever, Wings, Mayora Indah, Mondelez International, Mars sau Indofood Salim Group.
Cercetătorii susțin că produsele alimentare și băuturile au perioade mai scurte de utilizare înainte de eliminare, existând și un procent mai mare de produse de unică folosință (inclusiv de scurtă durată), comparativ cu alte companii din FMCG, cum ar fi bunurile de uz casnic.
„Mâncarea și băuturile sunt, de asemenea, mai probabil să fie consumate din mers”, se precizează în raport.
În același timp, peste jumătate dintre produsele din plastic găsite în timpul anchetei erau fără marcă, ceea ce înseamnă că producătorul acestor produse din plastic este mai greu de urmărit.
Cercetătorii au atras atenția că este nevoie ca producția de plastic să fie raportată, indiferent dacă este voluntară sau mandatată de guvern sau de un document internațional obligatoriu din punct de vedere juridic. În același timp, ei au solicitat dezvoltarea unei baze de date internaționale cu acces deschis, în care companiile trebuie să urmărească și să raporteze cantitativ produsele, ambalajele, mărcile și emisiile de mediu.